Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.11.06. 22:08 csiripiszli12

Heti összes

Címkék: csapat edzések

A héten kicsit kavartam az edzéstervemben, pontosabban a múlt heti kavarást próbáltam egyensúlyba hozni. A hétre a tervben volt egy laza öt kili, néhány repülővel a végén, aztán egy hat km-es futás középen gyors tempóval, végül 19 km futókirándulás, az Intersport túranap keretében. De múlt héten úgy döntöttem, hogy mivel múlt hétvégén voltam a Piros 35 túrán, azt „betudom” ennek a futókirándulásnak, és ezen a hétvégén futok három szigetkört, mert két hete óvatosságból nem futottam le a 15 km-es távot, viszont a félmaratonhoz úgy gondoltam, ez mindenképpen kell.

Nem tudom, ezt mennyire lehetett követni, mindenesetre ezt a megkavart tervet nagyjából hoztam a héten. Tehát kedd délután elmentem egy szigetkörre, meg utána még futottam egy kicsit. Nem sok mindenre emlékszem az edzésből, talán csak arra, hogy fordított irányban futottam a szigeten, mert sajnos rosszul viselem a körözést, szóval kicsit kezdem unni a szigetet, és így legalább valamivel érdekesebb volt. Összességében hat kili lett ez az edzést, néhány gyorsabb 80-100 m-t tettem bele, de ezeket repülőnek nem nevezném azért. Az idő 39:51 (6:38).

A második edzésem péntek este volt, hat km, középső kettő gyorsabban. Mivel már elég későn indultam, úgy csináltam, hogy kifutottam a szigetre, ez kb. két kili, ott az Árpád hídnál a 3 és 2 ezer közötti részen futottam a két gyors kilométert, aztán hazafutottam. Ez a két kili lassabb lett, mint a múltkori (12:34), de nem csináltam belőle gondot. Az összidőm 40:31 (6:45), szóval érdekes, hogy ugyanazon a távon egy sima laza edzésen jobbat futottam néhány nappal korábban.

Aztán jött a mai edzés. Azt azért fontosnak tartom megörökíteni itt a krónikában, hogy nagyon nehéz döntés volt, hogy ma akkor nem megyek túrázni, hanem legyen a háromkörös hosszú edzés. A Piros 35 akkora élmény volt, hogy nagyon szívesen visszamentem volna arra a tájra. De ellenálltam a kísértésnek, mert tudom, hogy két hét múlva félmaratont futok, és az előtt muszáj ezt a hosszabb távot megfutnom, annál is inkább, mert régen futottam tíz kilométernél hosszabbat. Meg amúgy a hegyek megvárnak :)

Szóval ma délelőtt mentem, három szigetkör volt a terv. Gyönyörű idő volt, a sziget is nagyon szép. Egy póló volt rajtam meg egy hosszú ujjú felső, meg felül az UB-s pólóm, de ez futás közben nem kellett. Annyi gondom volt csak, hogy már amikor kiértem, folyó ügyeket kellett volna intéznem. Úgyhogy az első félkör végén belógtam a MAC-ba, de hiába, mosdó zárva. Ciki. Valamilyen rendezvény volt amúgy, sokan voltak az óránál. Aztán a második köröm alatt bementem az uszodába, emlékeztem, effe írta valahol (köszi a tippet!), most először voltam ott, örültem, hogy simán be lehetett jutni. Utána ilyen szempontból könnyebb volt, viszont a ritmusból kicsit kiestem. Amikor megint odaértem az órához, a frissítőasztaltól valaki rám köszönt: „Jó napot, tanárnő!” Hopp, egy tanítványom – ebben a pillanatban azért örültem neki, hogy nem a köcsögcsapatos pólót vettem fel. Aztán a második kör vége felé egyszer csak megjelent Pantomimes, úgyhogy egy jó fél kört együtt futottunk. Jobban eltelt az idő beszélgetve, UB-s tervekről, erről-arról. Aztán már ismét egyedül fejeztem be a harmadik kört. Összesen 1:52:46 lett (nettó, a kitérők nélkül), ha 16 kilinek veszem a három kört, akkor ez 7:03-as tempó. UPDATE (2011. 11.07.) A három körről nincs pontos mért adatom, mert mind a kétszer a forduló után kicsivel állítottam le a kör mérését, de az látszik, hogy a tempóm egyre lassult. Az első kicsit több mint egy körben kb. 6:40-es átlagot mentem, a 2. kicsit több mint egy körben 7:05 körülit, a 3. kicsit kevesebb mint egy körben pedig 7:30-at. Az utolsó kb. két kilométeren kezdett picit nehezebb lenni a lábam. De amúgy nem éreztem megerőltetőnek a futást. Eredetileg azt terveztem, hogy a versenyen majd kb. 7 perces kilikkel indítok és azt próbálom tartani, amíg tudom (eddig általában jobban bejött, ha lassan mentem az elején, és később, amikor már láttam, hogy van még tartalék, akkor gyorsítottam). Most nem tudom tudom, mennyire jó ötlet ez, hogy az elején visszafogom magam és tartalékolok, nem lenne-e jobb inkább menni, ahogy tudok már az elejétől. Szívesen fogadok ezzel kapcsolatban tanácsot :)

Jut eszembe! Hejj! A héten neveztünk a jövő évi UB-ra! SUHANJ! Köcsög! a nevünk, az eredeti köcsögcsapatból öten alkotjuk: Magas, Dagadt, Ügyvéd, Vezír és én. Jó kis kihívás lesz, előre imádom, a szervezkedés részt is, meg magát a versenyt is :)

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr233359662

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.11.07. 07:49:30

Tök jó, hogy tegnap összefutottunk, végül egész jól bírtam a 26 kilit, nem is görcsöltem be a végére és ma is egész normális állapotban vagyok :)

Én is pont most töltöm majd fel az első heti beszámolómat az edzéstervről, hát nekem sem sikerült egyetlen edzésen sem azt csinálni ami elő van írva :)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.11.07. 09:20:06

Hú, 3 kör, gratula! Ügyes vagy! Mint lassú futó azt javaslom indulj kimérten, majd beállsz utazósebességre és ha marad a végére erő, akkor a végét megnyomod. Sokkal nagyobb öröm lesz gyorsabban befutni a végén, tempósabban. Szerintem. :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.11.07. 09:49:06

Mióta neveztünk az UB-ra, mi sem beszélünk másról, pedig addig még sok víz lefolyik a Dunán. :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.11.07. 15:59:09

@pantomimes: Én is örültem, hogy találkoztunk :) Tökjó, hogy jól bírtad :)
Igen, az edzésterv ilyen szempontból vicces :) Azért már várom, hogy meglegyen a mostani verseny, és kötetlenül futhassak, de mondjuk ez a verseny így megéri a kötöttséget. Remélem, két hét múlva is ezt fogom mondani :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.11.07. 16:01:30

@Simone Lewis: Köszi! :) Amúgy én is efelé hajlok még mindig, csak amiatt merült fel bennem a másik lehetőség, hogy ha így is, úgy is lassulok a végén, akkor jó ötlet-e eleve egy lassabb tempóval menni. De ez a verseny úgyis valamiféle próba lesz, legalábbis én így fogom fel, tapasztalatnak mindenképpen jó lesz :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.11.07. 16:06:45

@BGy: Igen, mi is pezsgünk :) Ja, amúgy jövőre remélem, sörözni is tudunk majd Tihanyban, idén ez kimaradt sajnos :)

effe 2011.11.07. 17:15:17

szerintem is lassan kezdjél. sokkal jobb abból gyorsulni, mint idő előtt kifulladni.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.08. 09:26:54

@Simone Lewis: Én az első évemet szinte egyedül futottam és nem volt visszacsatolás. Nem tudtam mérni magam senkihez, csak magamhoz. Esetleg a szigeten futó idegenekhez.

Miután bekerültem a közösségbe amit főleg az UB váltott ki, kicsit megváltoztak a dolgok. Átragadt rám ez a versenyláz, de nem igazán éreztem kényelmesnek és kicsit kötöttség volt számomra.

Most inkább kivonom magam a dolgokból és csak saját magam kedvére futok a saját célkitűzéseim szerint. Nem rohanok és nem érdekel, ha más előbb fut maratont mint én. Az eredmények így is jönnek és nekem ez elég, nem kell alkalmazkodnom és megfelelni senkinek, csak magamnak.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.11.09. 12:48:57

@Raиdoм_: Tetszik úgy általában a futáshoz való hozzáállásod. Sokmindenben hasonlóak vagyunk, én is nagyon sokáig egyedül futottam, társak, edző és óra nélkül és eszembe se jutott, hogy ez máshogy is lehetne. A távot azért nagyjából tudtam, és más futókhoz rendszeresen mértem magam, de ez minden. A 6,5 éves futómúltamból csak az elmúlt 2,5 évben kaptam rá a versenyekre, a mérésre, a naplózásra, az edzéstervre, stb. És most próbálok úgy gondolkodni, ahogy te: "Most inkább kivonom magam a dolgokból és csak saját magam kedvére futok a saját célkitűzéseim szerint. Nem rohanok és nem érdekel, ha más ..." (Egyelőre kevés sikerrel tudom erre ráállítani magam, de próbálom. :-))

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2011.11.09. 12:54:40

@csiripiszli12: Ügyes vagy, szurkolok nagyon a minél jobb félmaratonhoz.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.11.09. 14:08:44

@azilinha: Ez bonyolult történet. Szerintem engem a mozgás általában vonz, nem csak a futást szeretem. Imádok úszni és bicajozni, túrázni is.

Ha megízlelném milyen a top3 -ban lenni biztos én is jobban ráfeküdnék a futásra és a gyorsulásra, ezért a te helyzeted is érthető. Egy szintet viszont nem vagyok hajlandó átlépni, nem akarom, hogy a futás egyedül uralja az életem és a szabadidőm. Később lehet ez változik, de most így érzem.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.09. 20:36:33

Szép volt, gratulálok! Ne aggódj, ez menni fog két hét múlva. A múltkor én is tanácsokat kértem, és a legjobb válasz az volt, hogy a pulzusra figyeljek. Persze nem tudom, Neked van-e pulzusmérőd. Ha nincs, akkor se a tempóra figyelj szerintem, hanem hogy jól érezd magad. Aztán 15 km után lehet gyorsítani :)
Mi is neveztünk az UB-ra, ezt Pantomimessel biztos meg is beszélted. Mindenesetre öröm, hogy ott legalább biztosan találkozni fogunk!
@Raиdoм_: @azilinha: sokáig én is egyedül futottam, sőt a legtöbbször most is. De mindig naplóztam (vannak már 20 évvel ezelőtti feljegyzéseim is, bár sajnos nem elég részletesek). Most már óra és pulzusmérő nélkül nem is nagyon tudom elképzelni a futást. De csak reális célokért harcolok az órával. Edzésonline és UB óta van több futóismerősöm, és ez azért mégis sokat segít (akkor is, ha nem együtt futunk).

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.11.09. 21:13:46

@bencsikp: Köszönöm! Kíváncsi vagyok, milyen lesz, (még) nem érzem azt a parát, mint sokan a szeptemberi előtt, de azért foglalkoztat a táv. Van nálam egy pulzusmérő, szerintem azt felteszem majd, de tényleg próbálok majd úgy futni úgy érzésre, mint azoknál a futásoknál, amikor olyan jól ment :)

Igen, beszéltünk az UB-ról Pantomimessel, örülök, hogy ott fogunk találkozni! :)
süti beállítások módosítása