Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2016.04.28. 20:09 csiripiszli12

2. Shakespeare-futás

Tavaly jól sikerült a Shakespeare-futásom, úgyhogy terveztem, hogy idén megismétlem, hozzátéve az idei évad előadásait is. Ez amúgy sajnos csak egyetlen színházat jelent a tavalyihoz képest, az Átriumot kellett az útvonalhoz hozzátennem, ott láttam nemrég két Shakespeare-t (és egy nemshakespeare-t). Kicsit korábban szerettem volna ezt a futást; az igazi nyilván az lett volna, ha április 23-án futom, de nem akkor futottam, és jobban belegondolva így is igazi volt. Az is ösztönzött erre persze, hogy nemsokára Borvidék, ahol idén is 13 km-t fogok futni, viszont idén még nem futottam tíz kilinél hosszabb távot, ami azért elég nyugtalanító. Szóval ma kora délután az óráim után futottam meg az idei Shakespeare-futásomat.

A Nemzetinél kezdtem, mivel az van a legközelebb a munkahelyemhez, onnan mentem a Bárkához. Időrendben persze fordítva lett volna, mármint a Bárka régebbi réteg, mint a Nemzeti, de nem volt baj. Az már inkább, hogy a futás előtt fáztam; a tavalyi Shakespeare-futásomon is nagyon hideg volt. De idén nem volt szél, úgyhogy a futás alatt nem éreztem, hogy hűvös van. A Nemzetinél kicsit bemelegítettem, megkerültem a színházat, mögötte majdnem elbotlottam, szóval teljesen normál módon indult a futás. Elfutottam a Haller utcáig, azon végig a Nagyvárad térig. Ott láttam, hogy építkezés folyik, elfutottam amellett is, aztán be a Bárkához. Tavaly még emlékeztetett a látvány arra, hogy valaha színház volt, most már az épületen semmi – csak a metrómegállóban maradt kinn a felirat, hogy Bárka Színház 200 méter (ha jól emlékszem). Azért amennyire tudtam, megkerültem a színházat – befutottam mögé, ott láttam egy fekete cicát, akit nem akartam elriasztani, úgyhogy visszafordultam. Nem volt vidám látvány; a Bárka Színház egyértelműen a múlt.

Az Üllőin folytattam; néha nehezen tudtam haladni az útfelújítások meg a gyalogosok miatt, de nem volt gond. A Kálvinnál rákanyarodtam a kiskörútra – a következő állomás az Örkény. Eszembe jutott, hogy tavaly kinn volt a Hamlet nagy plakátja; felnéztem, és ma is kinn van. Some things never change – same in English.

Utána visszaevickéltem a kiskörútra, rá az Andrássyra, aztán az Operánál be az Új Színházhoz, még a régi Új Színház egy előadására emlékezve. Aztán elkanyarodtam a Thália felé, közben gondolatban integettem a Radnótinak, ahova most még nem futhattam el, de remélem, jövőre sikerül megnézni a Leart – erre van esély, mert gondolom, itt az új igazgató nem azzal igyekszik belopni magát a közönség szívébe, hogy a teltházas előadásokat leveszi a műsorról.

shakespeare.JPGA Thália előtt a Nagymező utcán végig a Bajcsyig, aztán ki a körútra, irány a Víg. Tavaly a Vígnél volt a futás végpontja, idén tudtam, hogy onnan még kb. két kilométer az Átrium. A futás előtt kicsit aggódtam, hogy hogy fog menni, de szerencsére közben nem tűnt hosszúnak a táv. A Víget is megkerültem, mert úgy esett jól, utána a Margit hídon mentem át Budára. Az Átrium előtt nem sokkal láttam, hogy 1 óra 20 perce futok, és gondoltam, hogy legyen már meg a másfél óra, meg egyébként is, végülis csak Szekszárdra készülök – szóval az eredeti terv szerint beestem volna az Átriumhoz, így viszont mentem egy kicsit felfelé és így egy kerülővel értem végül oda. Két előadást láttam ott áprilisban, mindkettő a Szombathelyi Színház vendégjátéka volt, és mindkettő foglalkoztat még ma is. Jól jött ki egyébként, hogy a legfrissebb élményekre gondolva zárult a futás. Idén amúgy kevésbé volt múltba nézős jellege a futásnak, mint tavaly, pedig nyilván ez azért egy emlékfutás, meg sok minden eszembe jutott az úton, mégis jobban a jelenben maradtam. Az is jó volt, hogy tudtam, hogy ha minden igaz, akkor az Átriumba be tudok menni a futás végén, el tudok menni mosdóba, és valószínűleg senki nem fog ezen fennakadni. Mikor jöttem ki a mosdóból, az első lépcsőn kicsit megbotlottam, így a keretes szerkezet is megvolt a mai futásnál :)

A táv az endomondo szerint 12,18 km, a nettó idő 1:23:44 (6:52 perc/km), megállásokkal 1:29:59. Az átlagpulzusom 145 (77-165). Idén ez volt eddig a leghosszabb futásom, teljesen jól bírtam a futásaim rendszertelensége ellenére, örülök neki.

Itt az útvonal: https://www.endomondo.com/users/19587560/workouts/714813529

(Amúgy mikor tervezgettem ezt a futást, gondoltam rá, hogy lehetne belőle közösségi futást csinálni, hátha valakinek lenne kedve csatlakozni, csak elvetettem az ötletet, mondván, hogy ha 7:30-cal bírom végigcammogni az útvonalat, akkor azt a tempót viszonylag kevés futó tartja élvezetesnek, de lehet, hogy ha úgy alakul, akkor jövőre majd csinálok belőle nyilvános eseményt, mert azért ez egy tökjó futás :) )

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr178671162

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

regulat · http://withoutacatharsis.blog.hu/ 2016.05.04. 09:35:44

Az ötlet különben jó. Tényleg. Főleg közösségi futásnak. :) Ott úgy sem a tempó számít.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2016.05.04. 09:56:32

@regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam, és megszervezem közösségi futásnak :)
süti beállítások módosítása