Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.10.23. 23:03 csiripiszli12

Cipőavatás és izgalom

Címkék: teljesítménytúra edzések óvatosság futócipő

Felavattam az új, csak azért is szép cipőmet. Eredetileg 15 kili volt mára. Győrből késő délután értem vissza Pestre, úgyhogy hat körül tudtam csak elindulni. Szemerkélt az eső, de persze, miért is vittem volna az esőkabátomat… Eredetileg arra gondoltam, kisétálok a szigetre, futok három kört, aztán hazasétálok. Aztán a ház előtt újraterveztem: éreztem, hideg van, úgyhogy gondoltam, elindulok itthonról, futok két szigetkört, aztán újra haza, az majdnem 15 kili. Egy kikötésem volt magammal szemben: ha fáj a térdem, akkor abbahagyom az edzést és hazajövök.

El is indultam, de közben eléggé ráerősített az eső. Éreztem, hogy kezd rám hűlni a ruha, alulról izzadság, felülről eső, ennek a fele se tréfa. És akkor úgy döntöttem az első kör végén, hogy ugyan nagyon szeretném tudni, hogy most mennyi idő alatt menne a majdnem 15 kili, még jobban szerettem volna tudni, hogy a három körrel mi a helyzet, mert utoljára nyáron futottam azt a távot – mégis, fontosabb, hogy egészséges maradjak, úgyhogy egy kör után szépen hazafutottam. Kicsit variáltam az útvonalon, így összesen 9,3 kili lett, kicsit kevesebb, mint 7 perces ezrekkel. Nem lett meg tehát a mai edzésterv adagja, de igazából mégis pozitív a mérleg a számomra, mert simán meg tudtam csinálni, hogy inkább az eszemre hallgassak, és óvatosabb legyek – ez számomra előrelépés :)

A cipőm úgy tűnik, jó választás volt. Az egyik nagylábujjamnál kicsit nyom ugyan, de azon a köröm leválófélben van, úgyhogy valószínűleg azért. A térdemet egyszer-kétszer éreztem egy kicsit, de nem volt olyan erős a fájdalom, hogy azért meg kellett volna állni. Amúgy érdekes, a régi futócipőm elvileg fél számmal nagyobb, mint az új, mégis, összenéztem a kettőt, és az új picit nagyobb. A fene se érti ezt :)

Amúgy meg miután megvolt a futás, rájöttem, hogy jövő héten lesz egy olyan esemény, amit már hónapokkal ezelőtt beírtam a naptáromba: a Piros 35 teljesítménytúra. Most kezdem felfogni, hogy mit is vettem a fejembe már megint, meg most kezd elkapni az izgalom. Még sose voltam teljesítménytúrán, és annyi kérdés kavarog bennem, hogy azt se tudjam, hol kezdjem.

De tényleg. Úgyhogy ma inkább el se kezdem :)

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr173325157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.24. 07:08:18

Jól tetted, hogy óvatos voltál, mert ilyen pocsék időben fontos, hogy ne betegedj le. A betegség jobban visszavet, mint egy nem teljesen edzésterv szerinti futás.
Azért a 15 kilis futásokat próbáld betartani, nem tudom mennyi van belőle, de az nagyon kell, hogy hosszú távokat is szokja a szervezet és te is. Nagyon más tud lenni a teljesítmény 10 kili fölött és 15 fölött is. Én már próbálom kitolni ezeket, de 15 fölött még így is van visszaesés.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.10.24. 08:59:12

Bizony hogy jól tetted, ilyeneket nem szabad kockáztatni, néha engem elvisz az ár, mert úgy érzem, hogy be kell tartanom azt amit elterveztem, de ilyenkor megálljt kell parancsolni, ha az ember kiesik 1-2 hétre sokkal hátrébb kerül, mintha 15 kili helyett csak 9-et fut.

Tök jó, hogy találtál egy jó futócipőt, nekem nehéz volt megtalálni az ideálisat, sőt, még most sem vagyok meggyőződve róla, hogy a jelenlegi a legjobb cipő számomra.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.10.24. 09:24:32

Örülök, hogy jó a cipő! :) És helyes, h inkább hazamentél, ahogy múltkor írtad, bőven hagytál ki idén, így inkább vigyázz most az egészségedre.
(Én úgy döntöttem, rendelek új cipőt. De már meg vagyok zavarodva, mekkorát rendeljek, 3 féle mérettáblát találtam.. Kezdek hülyét kapni saját magamtól :)

effe 2011.10.24. 09:35:06

én az új cipőkkel mindig bajban voltam az első 2-3 futásnál és nagy csalódással mentem haza, hogy már megint félrenyúltam. de aztán megbarátkoztunk és kiderült hogy csak a szokatlanság okozta a félelmeimet.
szóval ha már elsőre jó egy cipő, az tuti barátság :)

az esőről meg én is úgy gondolom, hogy valami kabátféleség nem árt, pedig a kérdésemet páran jól leszólták a facebookos csoportban.
15 km-en nem olyan kellemes csurom vizesen a 10 fokban. de lehet, hogy csak hozzá kéne edződni...

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.24. 13:03:14

@effe: Most hévégén túrázta 45 kilit úgy, hogy az első pár kilin esett és izzadtam is. Szerintem ha futsz, akkor elég hőt termel a tested. A fontos az, hogy futás után azonnal be kell melegbe húzódni.

@pantomimes: Ez olyan érdekes, mert mindenki használ ilyen-olyan cipőt, de vajon az a cipő tényleg jó vagy csak megszokta?

2011.10.24. 20:52:43

Számtalan örömteli futást kívánok a SZÉP új cipődben! :) A lábujjfájás esős időben könnyen zokni probléma lehet, érdemes futás végén ránézni nem-e gyűrődött. Nekem a talprészen szűkített(nem tudok rá jobb szót, a talpamnál vékonyabbra van szabva) zoknik küszöbölték ki azt a problémát, amikor esős időben meggyűrődött a talp-ujjrészen a zokni és feltörte a lábam cipőtől függetlenül. Deca is árul ilyesmit korrekt áron.

@Simone Lewis: méret alapján cipőt rendelni szerintem hiba, jobb lenne felpróbálni és azután dönteni.

@Raиdoм_: hosszabb futásoknál borzasztóan kellemetlen ha az átizzadt ruhád fújja a szél(pl. szemből szétfagyasztja a mellkasod), kell a technikai cucc. Sokkal büdösebb leszel, de ép maradsz. :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.24. 21:20:03

@Raиdoм_: A 15 kilis futást sajnálom kicsit, de majd úgy sakkozok a hosszúimmal, hogy fussak ekkorát. Sajnos ekkora távot már nem tartalmaz az edzésterv, csak egy 19 kilis futókirándulást, amit szerintem becserélek a Piros 35-re, és akkor annak a helyén, két héttel a verseny előtt futok majd egy három kört a szigeten. Szerintem az még nincs túl közel a versenyhez, bár nyilván most fogok először félmaratont futni, úgyhogy nem tudom.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.24. 21:23:55

@Simone Lewis: Nem csodálom, hogy belekeveredtél a méretekbe. Nekem is ez elvileg kisebb, gyakorlatilag nagyobb, mint az előző cipőm, és így csak egy számmal nagyobb a lábamnál. Meg amiket próbáltam a spuriban meg az adidas boltban, mindnél leírtam az európai és az amerikai számozást is, nyilván köszönő viszonyban sincsenek egymáshoz. Pedig mindegyik jó volt a lábamra..

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.24. 21:27:20

@effe: Kellett volna a kabát tegnap este, ez volt a tanulság a számomra. Amúgy általában szoktam vinni, nem tudom, tegnap miért nem vittem. És azért jöttem hamarabb haza, mert futás közben is éreztem, hogy hűlök le, és hálistennek most volt annyi eszem, hogy nem akartam mindenáron az edzéstervet végrehajtani.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.24. 21:32:12

@pantomimes: Hú, erre én is nagyon hajlamos voltam, mindenáron az edzéstervet betartani. Meg is jártam jónéhányszor. De végülis az edzésterv azért van, hogy felkészüljek a versenyre, nem azért, hogy mindenáron be legyen tartva. Nyilván igyekszem a terv szerint futni, de most már arra is figyelek, hogy a testem jelzéseit figyelembe vegyem.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.24. 21:44:07

@saaby.: Köszi! :D Amúgy az a préselt bagolyos dumád mindent visz, pláne, mert nagyon bírom a baglyokat! :) Meg a tigriseket a pöttyös fülükkel, és az egyéb macskaféléket, például a hiúzt... de azt hiszem, kicsit elkanyarodtam a témától :)

Majd legközelebb megnézem a zoknit, nem gondoltam, hogy az is okozhat problémát.

2011.10.24. 22:17:36

@csiripiszli12: A tigriseknek pöttyös a fülük?! Pocsékba jártam eddig állatkertbe... :D
A "cipőnk" egy madár nevét viseli egyébkéntis, kéretik ehhez igazodni, és nem emlősökkel szimpatizálni úton-útfélen! ;)

Ja, és ha eláztattad a cipőt, az ultrások tanácsa szerint az újságpapíros kitömés(bocs baglyok) segíthet.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.24. 22:24:26

@saaby.: Igen, hátulról pöttyös. Nézd: www.youtube.com/watch?v=rQHyiNXTvB0 :)

Igen, örülök neki, hogy az a neve a "cipőnknek", nagy példakép... ;) De a főnix biztos szereti a macskaféléket, úgyhogy tökéletes a lelki békém :D

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.10.24. 22:50:30

@saaby.: Csakis technikai cuccban futok, de a túrán olykor leálltam és ekkor azonnal elkezdtem kihűlni. Újra futnom kellett, hogy bemelegedjek, csak 45 kili végén már ez nehezen megy.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.10.25. 07:49:12

A zokni tényleg fontos! Én kb. fél éve futok technikai zokniban, a Decában 1000 forint volt három pár (Run 50). Azóta nem ázik fel a talpam a hosszabb távokon, ezért vízhólyagok sincsenek. Klassz cipőt vettél!

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.10.25. 09:16:18

@csiripiszli12: Pff, már excelbe írtam a méreteket :) (amúgy a sportsdirect lapon két, egymásnak ellentmondó mérettábla van, azért ez is vicces. no mindegy, ma rendelek egy másikat :)
@sabby: megtörtént a próbálás, csak egy hibás mérettábla megtévesztett sajnos. Bővebben itt: uccuneki.blog.hu/2011/10/21/asics_sucks

effe 2011.10.25. 11:44:09

@Simone Lewis: a sportsdirect-en azt látom, hogy an angol és amerikai méretek a férfo és a női cipők esetében máshogy viszonyulnak egymáshoz (pl. női UK7 = US8,5 férfi UK7=US7,5)

ehhez képest ez a táblázat mást mond: női UK7=US8
www.i18nguy.com/l10n/shoes.html

most megnéztem az adidas cipőm méretét. a címke szerint UK7, US8,5

ki érti ezt? :)
végülis visszaküldöd?

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.10.25. 12:10:20

@effe: Én már ugyan nem.... :)
Nem küldöm vissza, rendelek másikat, ezt meg majd eladom. Remélem!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.25. 21:36:06

@BGy: Köszi!

@Simone Lewis: Remélem, az a cipő, amit most rendelsz, jó lesz és beválik majd :)

Izmi Tom 2011.10.26. 21:44:16

@Simone Lewis: nagyon kell vigyázni ezekkel a méretekkel, mert én is majdnem megjártam- egy itthon nem annyira ismert Saucony Triumph-fal.
4 márkát próbáltam eddig (Saucony, Asics, Mizuno, NewBalance), de szinte mindegyik különböző méretből volt jó.
Amiket használtam és jók voltak, azokból mind a 3 méretet (us,uk,eur) beírtam a mobilomba, elmentetettem üzenetként. A Saucony-nál maradtam a végén és már volt 2db különböző évjáratú Phoenix-em. A szentendrei úti boltban tényleg értenek hozzá, de azáltal, hogy valamikor 25%-al is olcsóbban tudok hozzájutni e-bayről vagy amazon-ról - néha kikerülöm őket-sorry. Egyéb kisebb dolgokat mindig náluk szerzek be - nem éri meg netes arányokban postaköltséget is fizetni.
Vissza a méretekre: Ha megtalálom a külön márkákra kigyűjtött méret-oldalt belinkelem ide.
süti beállítások módosítása