Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2013.03.09. 21:45 csiripiszli12

Óra, újra

Címkék: óra

Ma pontot tettem a majdnem egy éve húzódott óra-ügy végére.

A részletes sztorit nem írom le megint; lényeg, hogy az USA-ból rendelt szép zöld Garminom ugye elromlott, nem lehetett bele lelket lehelni. Már majdnem lemondtam róla, gondoltam, van az úgy, hogy anyagi veszteség éri az embert, ez legyen a legnagyobb baj. Aztán mást gondoltam, azt, hogy azért ilyen könnyen nem adom fel, és mégis kiküldtem a cégnek, akiken keresztül vettem. Ez volt decemberben, aztán január végén megkérdeztem, mi újság, azt mondták, hogy nem volt garancia az órára, mert nem kértem (? ezt azóta se értem – tudom, naiv vagyok, de azt gondoltam, ha veszek egy órát, akkor arra csak úgy natúr jár a garancia, nem kell külön kérni), de azért harcolnak az amazonnal. Érdemes volt harcolni, az óra árának egy részét visszakaptam, hozzám is megérkezett simán az iDealertől. És akkor ott voltam, hogy visszajött valamennyi pénzem, de nem volt órám, igaz, ez most éppen nem olyan nagy baj, mert még mindig nem futhatok, de akkor is.

Viszont bringázni bringázhatok, főleg, hogy a héten elvittem a bringát szervizbe, és mivel a dokim pulzusadatokat kér a bringázáshoz, megint ott voltam, hogy kéne egy óra. Már éppen szervezni akartam, hogy akkor megkérem az egyik ismerőst, aki kinn él, hogy rendeljen nekem Garmint, olyat, ami jó a mellkaspántomhoz, ami ugye megmaradt, de akkor hirtelen eszembe jutott, hogy minek nekem Garmin? Pláne most, de úgy egyébként is. Igen, tudom, a GPS miatt akartam annak idején, de végülis előtte is nagyszerűen megrajzolgattam az útvonalakat a futótérképen, ezt a bringás útvonalakkal is meg tudom most tenni. Legalább a memóriámat is edzésben tartom, azzal, hogy meg kell jegyeznem az útvonalat :P Ha meg majd újra futhatok és terepen futok, akkor majd megoldom valahogy az útvonalrögzítést, de ez az akkori időszak kérdése lesz.

Úgyhogy ma elmentem a Spuriba, vettem egy Timexet, 50 köridőset, oszt csá.

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr265125252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.03.10. 09:44:30

Nekem is Timexem van, 75 köridős "ironman", de pulzusmérő nélküli verzió, 5 éve gond nélkül üzemel, kétszer cseréltem elemet benne, egyszer kipucolta rendesen órás bácsi. Kicsit megnyúlt a tépőzáras szíj.
GPS útvonal rögzítésre ha van okostelefonod van csomó ingyenes megoldás, ha nincs akkor itt az indok beszerezni egyet. :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.03.11. 16:37:43

@rrroka: De jó :) Ez jó hír, remélem, az én órám is ilyen strapabíró lesz majd.

Amúgy most, hogy mondod, az enyém is "ironman", ami egy női órán elég vicces :)

Az útvonalrögzítésre valami hasonló a tervem. A mostani telefonom úgyis kb. hat-hét éves, telefonálni és sms-t írni lehet vele (mondjuk kb. erre is van szükségem), szóval mire oda jutok, hogy újra futok terepen, itt is lesz az ideje, hogy vegyek egy olyat, ami ezt is tudja.

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2013.03.11. 23:25:40

Nekem is Timex Ironman órám van, három éves, de az óra műanyag szíja épp a tavalyi UB-n eltörött. Pontosabban elöregedett és spontán szétszakadt. Azóta egy cipőfűzővel kötöm fel a karomra (tudom, hogy lehet kapni másik szíjat, de nem fogok rá költeni, ha nem muszáj). A pulzusmérője viszont jó, nagyon ritkán mér hülyeséget (félévente 1× mondjuk megkergül és 205-ös pulzust mutat egy ideig). GPS-m nekem sincs, de szorgosan mapmyrun-ozok.
Remélem, hamarosan futhatsz is!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.03.12. 21:35:27

@bencsikp: Köszi szépen, remélem, nemsokára futhatok. Erre a hónapra még bringát mondott a doki, meg ahogy sejtem, következő hónapra is bringa lesz. De ha utána nem sérülök vissza, akkor megéri a kihagyás.

Azt figyeltem az enyémen is, hogy a szíja nem biztos, hogy tartós lesz, mert elég vékony. Annak viszont örülök, ha a pulzust megbízhatóan méri, mert az az elsődleges cél, hogy azt mérje.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.03.16. 09:05:22

Bringára lehet tenni kilóméterórát, 3-4 ezer forint. A megtett távolság a lényeg, nem az útvonal. Vagy nem? :)
Az én Polar órámhoz lehet pedál fordulatszámmérőt is venni. GPS-t és lépésszámlálót is. Ez a jó benne, hogy moduláris, apró kockákból lehet felépíteni és mindegyik külön áramforrásról megy. Nincs félig rögzített edzés.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.03.16. 11:19:57

@BGy: Ha telefon modul is lesz hozzá, akkor lesz tuti! :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.03.16. 16:31:45

@BGy: Tééényleg! :))

Én is választhattam volna Polart, kb. ugyanazt tudta, mint ez és kb. ugyanannyiba került, azt is tudtam, hogy szépen összerakható így elemekből. Csak azért nem azt választottam, mert a munkahelyemen azt használunk, csak egy fejlettebb verziót, és ugyan nagyon szeretem a mostani munkahelyem, de nem akartam itthonra is ugyanolyan típusú órát venni. Mondjuk az is benne volt a döntésben, hogy ezzel legalább megtanulok egy harmadik típusú órát is kezelni.

@rrroka: :) Az egy olyan modul lenne, amit biztos nem szereznék be :))
süti beállítások módosítása