Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2012.08.01. 12:12 csiripiszli12

Türelem órát terem

Címkék: Garmin

 

 

 

 

Április 20-án kezdődött.

1. felvonás: Amazon.co.uk

A fészbukon linkelte be valaki azt az órát, egy Garmin 410-est. Gondoltam, úgyis kellene egy normális pulzusmérő óra, mert most kölcsönórát használok, a gps is hiányzott már párszor, meg ennyit most rá is tudok szánni, úgyhogy uccu, megrendelem az órát. Április 20-a volt. A rendeléssel nem is volt gond, írták, hogy május 2-a a becsült érkezési idő. Tökjó, majdnem a névnapom, ezek szerint a Borvidéken már fogok tudni vele futni. Láttam, hogy a Royal Maillel küldik, ez akkor még nem mondott semmit.

Az óra viszont nem érkezett meg. Írtam. Türelmet kértek május 10-ig, ha addig sem érkezik meg, elküldik újra. Addig sem érkezett meg, elküldték újra. Kértem az ügyfélszolgálatot, hogy ne postával küldjék: tudtam, hogy akik kb. ugyanakkor rendelték, mint én, megkapták simán, nekik futárral küldték. Nem értem, miért volt ez a különbség, nem láttam a rendeléskor, hogy lehet kézbesítési módot választani (mármint a normál kézbesítésen belül). Elküldték újra postán. Remek. Becsült kézbesítési dátum május 21. Nem érkezett meg. Voltam kétszer a Nyugati postán, megnézték a leveleknél is, csomagoknál is a kis kockás füzetben, oda sem érkezett meg. Írtam Amazonnak. Türelmet kértek május 29-ig. Addig sem érkezett meg. Írtam. Írták, harmadszor már nem küldik el, visszaküldik az árát. Visszaküldték, még aznap. Azt is írták, hogy kb. 15 nap múlva kapok majd egy e-mailt, hogy megkaptam-e közben az órát, és arra válaszolnom kell majd, hogy nem, mert így tudja a cég a posta felé érvényesíteni a jogait. Ha nem válaszolok, újra ki kell fizetnem az óra árát. Ezen kiakadtam: jó lenne, ha úgy kérnének tőlem, hogy nem fenyegetnek mellé, ezt nem szeretem. Az e-mail nem jött 15 nap múlva. Írtam nekik június vége felé, hogy nem jött e-mail, úgyhogy nincs mire válaszolnom, írták, hogy többnyire 15 napon belül jön, most úgy tűnik nem, de majd jön. Az e-mail azóta is jön.

Az ügyfélszolgálat egyébként mindig egy órán belül válaszolt a leveleimre, szóval ez a része rendben volt az egésznek. Csak épp az óra nem érkezett meg. Galád Ármin kétszer is eltűnt valahol a világban.

Azt nem írom le, milyen volt ez a hónap: mekkora várakozással jöttem haza minden nap, hátha ma megérkezik az óra. Azt sem, hogy a hónap vége felé hogyan fordult át ez a várakozás reménytelenségbe, aztán letargiába. Nagyon rossz volt.

Szünet: 4 nap

Ez alatt az amerikai Amazon oldalát nézegettem. Az angoltól nem mertem újra rendelni, azt viszont tudtam, hogy volt, aki nagyon rövid idő alatt megkapta az óráját Amerikából. Ráadásul megláttam Zöldikét, aki egy Garmin 405-ös, és tudtam, hogy nekem ő kell. Már éppen meg akartam rendelni, amikor láttam, hogy Magyarországra nem szállítanak.

2. felvonás: iDealer

Erre a problémára ajánlotta valaki a fészbukon az iDealert, aminek az a lényege, hogy ők az USA-ban megrendelik a terméket, és hazaküldik. Írtam nekik, megnéztem a weboldalukat. Ekkorra már nem nagyon bíztam az internetes rendelésben, viszont itthon nagyon sokba kerül egy ilyen óra, meg amúgy is, ez a zöld olyan szép, úgyhogy sokat kérdeztem. Megkérdeztem mindent: hogy szállítanak haza, hogyan működik a garancia, miért van más infó a honlapon, mint a levélben, amit kaptam. Minden kérdésemre normális és türelmes választ kaptam, így aztán június 6-án megrendeltem az órát. Az árának a 80%-át kellett előre átutalnom, ezt is megtettem, aztán vártam. A hozzájuk érkezéstől 2-3 hét alatt ér ide az óra. Oké.

Közben kértem őket, hogy időnként tájékoztassanak, van-e valami fejlemény. 15-én írták, hogy megrendelték a terméket. Azt nem értettem, mi történt 6-a és 15-e között, de ekkor már úgy voltam az egésszel, hogy csak azért is türelmes leszek, az időn nem idegeskedem; érkezzen ide az óra és legyen jó, és ennyi.

26-án írtam, hogy mi újság az órával, gondoltam, biztos megérkezett már hozzájuk. Ekkor írta a srác, akivel leveleztem, hogy még nem emelték le az óra árát a számlájáról, mert valami gond van a kártyájával, amit egyébként nem ért. Türelmet kért. Oké, türelmem már van.

Közjáték

Az UB-n kiderült, hogy egyik futótárs felesége éppen Londonban van két hétre, így meg tudná rendelni az órát. Írtam az iDealernek erről, hogy lehet, hogy egyszerűbb lenne, ha visszautalnák az óra árát, és elhozatnám ismerőssel. Írták, ez nem megy, mert közben megoldódott a probléma, és kiszállították már az órát. Annyit felajánlottak, hogy a késedelem miatt kapok árengedményt.

Július 5-én írták, hogy aznap vagy másnap megkapják az órát, utána rögtön postázzák, 2-3 hét alatt lesz Magyarországon. Kivártam ezt az időt, 26-án kérdeztem rá, hogy mi újság, és kit kereshetek ezzel kapcsolatban itthon. 27-én este írták, hogy igen, megérkezett az óra Magyarországra, és kaptam elérhetőséget, meg megírták, mennyit kell még fizetnem: tényleg valamivel kevesebbet, mint az eredetileg megbeszélt ár volt. Másnap szombat volt, normál esetben nem szoktam ismeretleneket hívni hétvégén, most kivételt tettem. Kicsit reménykedtem benne, hogy még aznap átvehetem, és esetleg hétvégén már használhatom az órát, de nem: szerdán reggel. Oké.

Ma, szerda reggel átvettem az órát. Itthon kibontottam, be akartam üzemelni. Arra rájöttem, hogy fel kéne tölteni, de olyan fura a dugója… enyhe kétségbeesés, majd mire jó a fészbuk, tanácskérés... most megyek olyan dugaszt venni hozzá, ami az itteni konnektorba jó. Remélem, több kellemetlen meglepetés nem ér az órámmal kapcsolatban.

Ezt a két hónapot már jobban bírtam, pedig az edzéseimen nagyon hiányzott az óra. A kölcsönórámon nem láttam az aktuális sebességemet, ezért úgy futottam a gyors edzéseket, ahogy csak tudtam. Az utólagos térképrajzolásnál és számolgatásnál derült ki, hogy többnyire a célsebességnél gyorsabban. Ennek van nyilván jó oldala is, de sajnos nem jó is: a sérülésemhez nyilván hozzájárult az, hogy a gyors edzéseken mindig maximumig mentem.

Szóval végül megkaptam az órámat. Sokkal-sokkal hosszabb idő alatt, mint gondoltam, de tényleg remélem, hogy most már minden rendben lesz vele. Most pedig megyek olyan izét venni hozzá.

Vagyis mégsem: közben kaptam újabb tanácsot, és már töltődik az óra :)

Kórus

Itt van, megjött Zöldike, énekszó és tánc köszöntse... :)


UPGRADE (2012. 08.01. este): Ilyen szép :) Kicsit nehezen fényképezhető, mert ha vakut használok, akkor ilyen a kép, ha meg nem, akkor nem látszik semmi.

A második képen még az eredeti védőfóliával, amikor még nem volt feltöltve. A dátum, ami szerepel rajta, április 21. Majdnem aznap indult a sztori :)

IMG_1656.JPG

 

 IMG_1649.JPG

FRISSÍTÉS (2013. 02.06.) Az óra sajnos októberben megadta magát, resetelni sem lehetett. Némi töprengés és levelezés után december elején visszaküldtem az idealernek, hogy intézzék a garanciát. Január vége felé rákérdeztem, megérkezett-e az óra hozzájuk, és mi a helyzet a garanciával. Azt a választ kaptam, hogy igen, megérkezett az óra, viszont az amazon azt mondta nekik, hogy nem kértem az órára garanciát (??? - nem, mert azt gondoltam, hogy egy éves garancia jár rá, meg amúgy se kérdeztek meg a rendelés előtt, hogy milyen garanciát kérek az árura), úgyhogy garancia nincs. De mivel az amazon rendes, és ők meg sokat leveleztek az amazonnal, az óra árának egy részét visszautalják az idealernek, ők meg majd szólnak, ha megérkezik. Nos, ennek lassan két hete, azóta is sehol semmi. Úgyhogy úgy tűnik, az óra árát buktam, órám meg nincs.

FRISSÍTÉS (2015. 02. 24.) Egy másik posztban írtam még 2013-ban, de akkor ide is írom, hogy nem sokkal a fenti frissítés után megkapta az idealer az óra árának egy részét, amit aztán rögtön tovább is küldtek nekem.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr704690358

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.08.03. 07:38:52

Amikor ilyeneket mond a kereskedő, az nem igaz. Elfelejtették, vagy nem csináltak addig semmit. Tapasztalatból mondom. :)))

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.08.03. 13:21:21

@BGy: Igen, lehet (biztos), hogy így van :)) De nem szoktam veszekedni, csak ha nagyon felhúznak, mert az nem visz előre :)

iramszarvas 2012.08.04. 15:32:22

„most megyek olyan dugaszt venni hozzá, ami az itteni konnektorba jó” Nem értem, ez hogy érhetett meglepetésként, hiszen amikor rendeled az órát, az amazon egyenesen tukmálja rád az átalakítót... Ezen kívül usb-n keresztül is tölthető, tehát a számítógépről, vagy veszel egy konnektorba dugható usb-t.

Nekem is kacifántos volt a történet, nekem először minden amazon-oldal azt írta, hogy Mo-ra nem szállítanak, aztán lezsíroztam egy amerikában élő ismerőssel, hogy elhozza, de amikor megrendeltem, akkor mégis azt írta, hogy szállítanak. Gondoltam, akkor így egyzserűbb, és ide rendeltem. Az egyszerűség 20e forintomba fájt, ennyi vámot rakott rá a kedves magyar állam.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.08.05. 18:00:48

@iramszarvas: Végül megoldódott az átalakító, meg azt is megtudtam, hogy usb-n is lehet tölteni. De amúgy nem láttam az átalakítót, amikor néztem, csak odáig terjedt a figyelmem, hogy pulzusmérő pánttal együtt rendeljem az órát :)

Kellemetlen meglepetés :S Viszont legalább gyorsan itt volt az órád. Neked is ilyen, ugye?

Zol333 2013.02.06. 01:02:37

Helló!

Érdeklődnék, hogy mennyi plus költségbe került az eredeti árhoz képest? Ebayról szeretnék rendelni, de azt olvastam , hogy kell rá vámot fizetni mert meghaladja a 45eurot. Esetleg érdekelne idealer szolgáltatás is , ha nem túl drága. Szükségem lenne egy-két infóra. Előre is köszi:P

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.02.06. 06:52:04

@Zol333: Szia! Plusz költség nem volt, mármint vám, nyilván az idealernek volt valamennyi költsége, pontosan már nem tudom, mennyi, de nem volt sok. De: az óra sajnos elromlott, visszaküldtem, hogy intézzék a garanciát, és valami olyan választ kaptam, hogy az amazon azt mondta nekik, hogy garancia nélkül kértem a terméket (???) és ezért az árnak csak egy részét adják vissza. Ha megérkezik, majd értesítenek - ezt hetek óta várom. Szóval egyelőre úgy tűnik, buktam az óra árát (plusz a kipostázás költségét). Ezért én nem ajánlom, hogy ilyen módon rendelj.

Zol333 2013.02.11. 17:29:38

Köszi az infókat. Én ebayen keresztül szeretnék rendelni, és ott elvileg 45euro felett még 27 % áfát kell fizetni. Nem tudom , hogy ezt mi alapján számolják fel vagy tényleg igaz-e. 120dollárról lenne szó. Azért szeretnék olyan embert találni aki rendelt már nagyobb értékű dolgot , hogy tényleg jelentkezett-e ez a többlet költség.

Robek 2015.02.24. 15:13:56

Szia!

Biztos, hogy nem utaltak vissza a penzed? En ismerem oket, nem vallana ez rajuk.

R.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2015.02.24. 21:06:01

@Robek: Valóban, az óra árának egy részét visszakaptam, csak a szöveget elfelejtettem frissíteni. Rögtön frissítem.
süti beállítások módosítása