Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.06.04. 12:45 csiripiszli12

Jelen

Címkék: célok múlt jelen

Volt egyszer egy cicám, akinek Jelena volt a neve. Nagyon szép cica volt, fekete-fehér, olyan hercegnős. Aztán valami történt, egyszer csak megtámadott minden ok nélkül. Aztán még egyszer. Nagyon nehéz volt. Látni, hogy hirtelen megborul valami, amiről azt gondoltam, hogy rendben van; elfogadni, hogy nem tehetek semmit érte, és hogy talán a legjobb döntés az, ha elaltattatom. Az eszem ezt mondta, a szívem néha még most is mást, de ez volt a döntés, ez történt. Több állatorvos többfélét mondott, ami a legvalószínűbb, hogy epilepsziás lett, és pont azokat a területeket érte a roham, amelyek az agresszív viselkedést vezérlik. Nem lett hát szép vége a történetnek, mégis jó volt, hogy volt ez a cicám. Sok örömöt adott, aztán persze bánatot is, de ez így van rendjén. Utólag fura, hogy pont Jelena lett neve még annak idején; azt tanultam tőle, hogy az éppen adott pillanat, a jelen az, ami átélhető, és ez az, ami érték.

Ezt persze időnként azért hajlamos vagyok elfelejteni. Tegnap viszont két olyan dolog is történt, ami emlékeztetett erre. A Futóblogon szerveződik egy csapat az Ultrabalatonra, erről délután láttam a posztot, gondoltam, hogy hú, ez tökjó buli lehet, aztán beírtam, hogy hát, lassú vagyok meg egyelőre 10 kilit bírok, úgyhogy majd legközelebb. Aztán elmentem a futóklubba, ahol edzéstervvel kapcsolatban kértem segítséget, elmondtam ugyanezt, hogy 10 kili meg 7 perc körüli ezrek, aztán amikor a célt tisztáztuk, akkor vettem egy nagy levegőt, és megkérdeztem, hogy reális lehet-e idén egy félmaraton. Persze, volt a válasz, aztán a lapomra már rá is került, hogy cél: NIKE félmaraton, annyit tett még hozzá Zsuzsi, hogy teljesítésre. Mondtam, persze, hogy teljesítésre, gondoltam, úristen. Merthogy korábban azt gondoltam, hogy meglátjuk majd, hogy alakul az év, azért Siófokon jó lenne lefutni a félmaratont, ha más nem, akkor két részletben, ott nincs záróbusz se, pont jó; jól lehet vele kudarcot kerülni. Aztán hazajöttem, és akkor láttam, hogy egy futótárstól kaptam választ a délutáni bejegyzésemre, hogy egyrészt nemcsak kenyaiak nevezhetnek, másrészt a 10 kili már nem rövid.

És akkor esett le, hogy basszus, tényleg. Már nem 3*200 métert futok, mint tavaly nyáron, amikor elkezdtem. Meg nem lyukad ki az oldalam öt méter után, mint anno a tesiórákon. És mégis mintha még mindig ezt gondolnám magamról. És azzal szembesülök, hogy két, gyakorlatilag ismeretlen futó jobban bízik abban, hogy meg tudom csinálni, mint én.

Hüpp.

Szóval, köszönöm az emlékeztetőt. Jelena karmainak a nyoma látszik még a lábamon, és látszani is fog; ugyanígy a tesiórás horrorra is emlékszem. De ez a múlt; most pedig most van – jelen vagyok.



10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr592956302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

b.fruzsi · http://kmkovek.blog.hu/ 2011.06.04. 14:39:40

Nekem is pont a minap jutott eszembe, hogy milyen érzés volt az első félmaratonomat futni, még anno 3 éve. Nekem az volt az első futóversenyen teljesített távom. Hihetetlen, hogy mikre nem képes az emberi test, ha jól van trenírozva és ha karban tartod. De a legeslegelső az, hogy fejben tudatosítod, hogy bármire képes vagy, amit csak szeretnél. :-) Meglesz az a félmaraton, és baromira büszke leszel magadra utána! De ne becsüld le azokat 3x200 métereket sem, mert valahol el kell kezdenie mindenkinek. :-) Hajrá!

rodriguez 2011.06.05. 10:17:35

Gratulálok! Jól döntöttél és csak hajrá, hajrá, jó felkészülést! Találkozunk ezek szerint Tihanyban is, én bicajos kísérő leszek. (PS: jók az írásaid...)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.05. 15:22:34

Nagyon párhuzamosan haladunk, írj többet! :-) Én is tervezem a futóklubos edzést, csak valahogy még nem vagyok felkészülve a társaságra, meg frusztrál, hogy ha lassabb leszek, mint a többiek, akkor ciki lesz. Milyen volt az edzés?

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.05. 20:06:16

@rodriguez: Köszönöm szépen!
Ha bekerülök a csapatba, akkor találkozunk :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.05. 20:31:18

@mgergoo: Végülis úgy alakult, hogy mivel korán, öt körül mentem, egyedül futottam, mert a gyorsabb futók vannak korábban, a kezdő futók pedig héttől, és nem lett volna értelme annyit várni.
Amúgy megértem, hogy így érzed, általában én se nagyon szeretek másokkal együtt futni, mert óhatatlanul összehasonlítom magam a többi futóval, és akkor nyilván az jön ki, hogy lassú vagyok, míg ha a saját tempómban futok csak úgy, akkor majdnem mindig jó érzés futni. (Persze ez alól vannak kivételek, pl. az utolsó 6É futás nagyon jó volt, pedig ott is én voltam az egyik leglassabb :) )
Amúgy szerintem nem kéne cikinek éreznünk azt, hogy lassabban futunk, mert az a fontos, hogy futunk, meg szerintem a gyorsabb futók többsége se "szól meg" bennünket, legalábbis nekem szerencsére eddig csak pozitív tapasztalataim vannak ezzel kapcsolatban, rengeteg támogatást kaptam eddig is tapasztaltabb futóktól. Ezt amúgy nagyon tudom értékelni a futóknál :) Én annyira szoktam figyelni, hogy ha hallom, hogy mögöttem jön valaki, akkor lehúzódok, hogy el tudjon menni mellettem.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.05. 21:56:27

@csiripiszli12: Jaja, van még egy adag kisebbségi komplexus bennem, nem annyira merek a nagyok közé menni. Magamban elvagyok és boldog vagyok futás közben, de ha ez találkozna egy megfelelési kényszerrel, akkor tönkretenné az egészet. (Itt nálad le merem írni: a kezdeti fellángolás után ezért nem neveztem a futoblogos ultrabalaton csapatba sem :-)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.06. 20:29:58

@mgergoo: Gondoltam, hogy valami ilyesmi van a háttérben. Fogod majd érezni, hogy mikor lesz majd kedved másokkal együtt futni :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.06. 22:29:50

@csiripiszli12: Izé, átléptem az árnyékomat és elküldtem a jelentkezésemet én is... :-)
süti beállítások módosítása