Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2013.04.30. 17:38 csiripiszli12

Visszapillantó: 2013. február-április

Címkék: visszapillantó

Jó régen nem írtam, legalábbis ide nem, ennek pedig oka volt: nem igazán volt mit. De most már eljött az ideje, hogy az elmúlt három hónapra visszatekintsek.

Futni nem futottam, mert még nem lehet. Max. járművek után, a tiltott gyümölcs édessége :)

Ehelyett bringáztam. A doki ugyanis edzéstervfélét is ad, aztán hogy mennyit csinálok meg belőle, az már más kérdés. Februárban napi 10, márciusban 15, áprilisban pedig 20 km-t kellett, pontosabban kellett volna bringáznom, minden másnap (a minden egyik nap meg úsznom kellett volna – hát igen, anno versenysportolókkal foglalkozott az orvosom, nekik ez biztos ment, nekem nem).

Összességében a következő történt tehát: februárban ötször bringáztam (50 km), márciusban négyszer (60 km). Ezek szobabringán mentek, úgyhogy a távokat szépen be is tudtam tartani, viszont nem vittem túlzásba a gyakoriságot. Aztán jött az április, meg a jobb idő, úgyhogy összesen 9-szer ültem bringára, ez már mind közlekedés volt, úgyhogy az edzésszerű bringázást elfelejthettem. Összesen 153 km-t mentem. Ez nyilván nem 9*20, pedig a munkahelyem pont 10 km-re van, de nem mindig oda mentem; a napi 20 km hatszor volt meg.

A január végén kitűzött heti négy mozgás persze sehol nincs, legjobb esetben is heti három van. Februárban meg márciusban még időnként tornáztam-erősítettem itthon, áprilisban egyszer sem, hacsak még most neki nem állok gyorsan. Kifogások mindig vannak, most is lennének, úgyhogy nem is mondom őket – de a célt fenntartom: heti négy mozgás.

Előrepillantó

Hétfőn megyek újra dokihoz. Még egyszer régebben azt mondta, hogy ha a napi 20 km-t is panasz nélkül viseli a térdem, akkor elkezdhetek futni újra. Nagyjából egyébként panasz nélkül viseli, bár időnként vannak kóbor fájdalmak, amik viszont nem bringázáskor keletkeznek, hanem csak úgy. Úgyhogy kíváncsi vagyok, mit mond, enged-e most már futni.

Emiatt aztán tervezni sem tudok. A Borvidék biztos, az UB meg valószínű elúszott: ha el is kezdhetek futni jövő héten, és ha még fel is tudom magam hozni egy hónap alatt legalább néhány km-re stabilan és térdfájás nélkül, akkor sincsen csapatom. Gondoltam arra, hogy esetleg bringával kísérhetnék, de annyira nem vagyok jó formában, hogy végig tudjam tekerni (meg a térdem is ki tudja, hogy viselné). Néztem a Coca Colát is, az a hat km pont barátságosnak tűnik, persze így elméletileg. Gyakorlatilag viszont a legfontosabb az lesz, hogy ha végre újra futhatok, akkor valahogy úgy csináljam, hogy ne sérüljek le újra.

A bringával jól megvagyok egyébként, bár a futást nem pótolja. Mondjuk lassan nem ártana a váltó használatával tüzetesebben is megismerkednem, mert egyelőre nem nagyon használom. Egyszer megpróbálta valaki elmagyarázni, és hát egy idő után feladtam a dolgot, hogy én ezt sose fogom megérteni :)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr725258033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2013.04.30. 20:03:15

Nem olyan bonyolult az a váltó dolog, egyik irányba tekered nehezebb lesz pedálozni, másikba akkor könyebb. :) az emelkedőkön érdemesebb a könnyű irányba. :D

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.05.01. 09:05:27

@rrroka: :D Azt már megfigyeltem, hogy néha túl könnyű a tekerés, majdnem magától megy a bringa és nem én tekerem, és ilyenkor jobb, ha kisebbre veszem a váltót. Majd kikísérletezem rendesen. Az edzésonline-on ajánlottak egy cikket erről(coachlevi.com/cycling/complete-beginner-guide-to-bicycle-gears-shifting/), azt már átolvastam, úgyhogy remélem, ennek alapján menni fog.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2013.05.03. 14:48:56

Váltás elmélete nálam is ilyen szinten van meg - vagy sokat kell tekerni könnyen, vagy keveset nehezen, de hogy melyik a fel meg le...pedig most kezdek majd el országútival tekerni, ideje lesz megtanulnom.
Kitartást a várakozáshoz!
(Ui - az autómotor működése neked megy? Azt már le is rajzolták, elmagyarázták töbnször, majd 1 nap múlva megint nem tudtam mi merre meddig.)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.05.06. 07:47:00

@Simone Lewis: Én most úgy határoztam, hogy próbálgatom, aztán majd rájövök, hogy kell :)

Az autómotorral nem is próbálkozom, azt esélytelennek gondolom :D

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.05.06. 08:37:31

Én a váltás királya vagyok, kérdezzetek. Keróval járok dolgozni, napi szinten nyomom. Mikor lámpához érek és meg kell állni, visszaváltok, mert utána könnyebb elindulni. Aztán szépen, fokozatosan felváltok, amikor már megvan a lendület. Emelkedőkön visszaváltok, könnyebb feltekerni, nem kell kiállni a nyeregből. Érdemes játszani vele, megkönnyíti a dolgunkat.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.05.07. 20:43:46

@BGy: Ó, ez de jó, köszi! Kipróbálgatom :)
süti beállítások módosítása