Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2012.11.30. 21:02 csiripiszli12

Visszapillantó: 2012. november

2010 júliusa óta ez volt az első hónap, amikor nem futottam semennyit. Max. a járművek után.

Háromszor voltam úszni, ötször bringáztam, hatszor tornáztam, ez nagyrészt erősítést jelent, illetve a hónap közepe tájától talperősítő gyakorlatokat végzek, amikor eszembe jut. Az utolsó másfél hét viszont kimaradt, megfáztam, és nem volt erőm mozogni semmit.

Voltam orvosnál kontrollon, most már csak két ponton fájt a térdem azok közül, amit megnyomott, a lúdtalpamra pedig kaptam talpgyakorlatokat, meg írt fel lúdtalpbetétet, azt is megcsináltattam. Már tavaly nyáron kiderült, hogy lúdtalpam van, akkor csináltattam ugyan egy betétet, de nem hordtam, elsumákoltam a kérdést. Most igyekszem ezt is rendezni, hogy mire elkezdek újra futni, rendben legyen ez is.

Még egy valami: az órám, amit nagy nehezen megkaptam a nyáron (pont, mire lesérültem…), egyszer csak bedöglött. Pedig nem történt vele semmi, alig használtam, de egyszer csak elsötétült a kijelzője. Resetelni nem lehet, a pesti Garmin boltban nem tudtak segíteni, a Garmin honlapon sem segítenek, visszairányítanak a pesti bolthoz. Kiküldhetném az USA-ba ahhoz a céghez, akiken keresztül vettem, ők, ha minden igaz, segítenének a garanciát intézni (legalábbis gondolom, mert nálam semmi papír nincs az óráról). Csak már nem vagyok benne biztos, hogy szeretnék még több időt, még több energiát és pénzt beletenni ebbe az órába. Nem tudom, nem lenne-e jobb, ha elfogadnám, hogy ezt most bebuktam, ez most veszteség, és nem lenne-e jobb, ha inkább félretennék egy új órára, és vennék itthon egy órát…

Előrepillantó

Idén már nem futhatok, így maradnak az egyéb mozgások. Az úszást és a tornát-erősítést akarom folytatni, a talpgyakorlatokat is. Remélem, most minden olyan dolgot tudok tisztázni, ami problémát jelentett a futás során, gondolok itt elsősorban a térd- és lábfejproblémákra. A körmeim már rendbejöttek, mióta nem futhatok. Az orvos azt mondta, hogy januárban már – ha nem fáj a térdem – elkezdhetek rendesen edzeni, de csak olyan mozgást, ami során a saját súlyom még nem terheli a térdemet (bringa, úszás). Óvatosan megkérdeztem tőle, hogy szerinte májusban el tudok-e már menni egy versenyre, mert azért Szekszárdra jó lenne menni. Azt mondta, ha minden jól megy, igen. De ha nem, erőltetni nem fogom. Mert azért bennem is tisztulnak a dolgok a futással kapcsolatban.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr224940442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.12.01. 06:12:11

A Navi-Gate Kft-hez vitted az órát? Ők a hivatalos garminosok itthon.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.12.01. 07:14:42

@BGy: Igen, náluk voltam. Megkérdeztem azt is, hogy garancián kívül tudnak-e segíteni. Azt mondták, hogy ilyenkor cserélik az órát a külföldi központon keresztül, mert valószínűleg belül van valami gebasz, de mivel nem itthon vettem, nem tudnak segíteni. A Garmin oldalt ajánlották, de az visszaküldött hozzájuk, szóval itt bezárult a kör.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.12.01. 07:20:08

A maraton utáni időszak nekem is nagyon rosszul alakul egyelőre. Jelentkezett nálam egy állandó szédülés, azóta próbálkozom futással, de tegnap rá kellett jönnöm, hogy sajnos nem tesz jót. Rengeteg vizsgálaton voltam, sehol semmi, egyedül a reumatológián fedeztek fel valamit, a nyaki csigolyáim furán állnak a körülötte lévő izmok nagyon merevek, ezt persze érzem is és sajnos a futástól nem javult. Járok most hetente manuálterápiás kezelésre, úgy érzem segít, de rá 1-2 napra visszaesek, valahogy nem látom a kiutat, persze javulok, múlt hét hétfő óta csak átmenetileg jelentkezett a szédülés, tegnap futás után. Remélem jövőre már csak egy rossz emlék lesz.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.12.01. 07:46:26

@pantomimes: Ó, ez nagyon rossz lehet :( Nem értek hozzá, de lehet, hogy a nyakadnál nyomódik egy ideg, és kell egy kis idő, hogy az izmaidat ki tudják eléggé lazítani ahhoz, hogy megszűnjön ez a nyomás. Remélem, elmúlik nemsokára.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.12.01. 08:13:07

@csiripiszli12: igen, valószínűsíthető, hogy ez van, szerencsére nekem biztató, hogy már úgy nagyjából látom, hogy mi hozza elő. Az a baj, hogy ez a merevség vissza-vissza tér, nem látom hosszú távon mit lehet vele kezdeni.

azilinha · http://futobarom.blog.hu/ 2012.12.01. 11:26:52

Basszus, nagyon sajnálom! Ennyire komoly a gond a térdeddel? Ahogy te is írod: szerencsére itt van a sok egyéb sport, ami azért eléggé tudja kárpótolni az embert. :-)

A garmin óra nem tudom, hogy krepált be neked, de nekem is volt vele gondom. Azt vettem észre, hogy ha az USB-ből való kihúzás után egyből kikapcsolom, akkor valami rövidzárlat-szerű keletkezik, és attól kezdve semmi. Úgy oldottam meg a problémát, hogy ráraktam a töltőre (jó sokáig még így se történt semmi), elmentem dolgozni, este visszaértem, és nagy meglepetésemre magához tért. Utána még vagy 2-3-szor előfordult, és akkor vettem észre, hogy az USB-ből való kihúzás utáni gyors bekapcsolás, amit nem bír. Mióta erre figyelek, megint remekül működik. Próbáld ki, hátha nálad is bejön. :-)

veelaci 2012.12.01. 19:40:58

@pantomimes: Szia! Nekem tavaly augusztusban volt egyensúlyzavarral járó szédülésem. Miután a kórházban sikerült tisztázni, hogy nem drogozok, nem alkoholizálok és nem adagoltam túl a koffeint, vertebrobasilaris syndroma kivizsgálásra küldtek. Amennyire megértettem, ez az egyensúlyközpont vérellátási zavara, amit leggyakrabban valamilyen nyaki ér, valamilyen ok miatti beszűkülése okoz.
Első körben nootropil infúziókra jártam és több más gyógyszerből is kúrát kellett szednem. Tüneteim lassan megszűntek.
Végül kiderült, hogy nincs szervi problémám, azaz ez a szindróma nem áll fenn (a legfontosabb vizsgálat a nyaki ultrahang volt). Az orvosok szerint a szédülést kiváltó ok vírusfertőzés és/vagy az akkor diagnosztizált magas vérnyomásom lehetett. Most próbálok mindkettőre és úgy általában az egészségemre is figyelni. Többek között ezért (is) kezdtem el futni.

Úgy vettem észre, hogy ez az egész egyensúly és belső fül rendszer témakör elég ingoványos terület. Nincsenek precíz válaszok. Olyan orvos is volt, aki azt mondta, hogy tüneteim alapján életem során még 2-5 alkalommal számíthatok hasonlóra...

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.12.01. 22:43:50

@azilinha: Köszi szépen! Kicsit letaroltam a porcot a térdemben, úgyhogy azt most újra kell "növeszteni" :) Nem fájdalmas, csak hosszadalmas.

Köszi a tippet, rátettem töltőre, ha kell, egy hétig is rajt hagyom, aztán meglátjuk, ennél az óránál is működik-e.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.12.02. 08:46:34

@veelaci: a koponya MR kivételével már minden kört megjártam én is, sokszor azt hallom, hogy pszichés dolog is lehet, azzal meg nekem kell megbírkózni. Nekem a vállam és a nyakam nagyon be van állva, fáj, ezek a tünetek a szédüléssel nagyjából egyszerre erősödnek-enyhülnek, ezért gondolom, hogy valami összefüggés lehet.

veelaci 2012.12.02. 11:09:06

@pantomimes: Igen. A lelki okok és a stressz. Ezeket nekem is mondták, mint lehetséges kiváltó okot, de nem gondolom, hogy nálam ezek lennének. Persze erre meg az a válasz, hogy sokszor nem is tudunk róla. Így meg nehéz vele mit kezdeni. Ezért gondolom ingoványos területnek.
Nekem a fizikai tünetek teljesen megszűntek, de bizonyos helyzetekben, amikor fokozottabban terhelném az egyensúlyrendszert, valamilyen rossz érzés fog el. Az ilyen helyzeteket kerülöm. pl. nem ülök fel bizonyos játékokra a gyerekekkel egy kalandparkban, vagy nem pörgetem őket magam körül. Ez van. Kapnak helyette mást.
A futással mondjuk nincs és nem is volt problémám. Eleinte, amíg még szedtem a gyógyszereket átfutott ugyan az agyamon, hogy esetleg nem kéne, de mindig arra gondoltam, hogy egy érme sem dől el, amíg gurul.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2012.12.02. 15:18:01

@veelaci: bízzunk benne, hogy túljutunk ezen, ha nem szédülök akkor is ott van bennem a félelem, hogy ki tudja mikor jön rám megint, dolgozni sem jó így, volt, hogy úgy éreztem el fogok ájulni, szerencsére nem lett semmi, de ez a folyamatos bizonytalanság érzés nagyon rossz. Remélem tudok futni valamikor én is, most nem tesz jót, nem szabad erőltetnem, de úgy éreztem az úszás sem jó, jógát javasoltak, azt csak végső esetben :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.12.04. 07:26:59

@pantomimes: Próbáltad már a jógát, vagy csak idegenkedsz tőle? Régebben egy időben jógáztam, szerintem nagyon jó, hajlékonyabb és erősebb lesz tőle a test, meg a léleknek is jót tesz.
süti beállítások módosítása