Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.06.24. 23:16 csiripiszli12

UB antigasztro

Címkék: gasztro ub 2011

Az úgy kezdődött, hogy megígértem csapattársaknak, hogy viszek sütit az UB-ra. Nem vagyok amúgy egy nagy konyhatündér, de ha főzök vagy sütök, azt szívesen teszem. Sütni viszonylag ritkán sütök, magamnak nem, másoknak igen. Mint például most. Azt terveztem, hogy sütök valami pogácsajellegű dolgot, meg egy mákos cuccot (aminek a tésztájában van mák, nem mákos töltelékeset), meg a jól bevált kakaós sütimet. A hozzávalókat is összeírtam, megvettem, rendben van.

Délre be kellett mennem a volt munkahelyemre, ez annyira nem dobott fel, de ez legyen idén a legnagyobb bajom. Utána találkoztam barátokkal, meg ez-az, szóval eltelt az idő. Volt egy olyan érzésem, hogy ma nem kéne sütnöm: fáradt vagyok, meg picit nyűgös, ilyenkor nem kell erőltetni. De hát megígértem, meg amúgy is, nehogy már ne.

Szóval öt óra körül álltam neki a sütésnek. Vagyis álltam volna, de rájöttem, hogy az oké, hogy a sütikhez megvettem mindent, de lehet, hogy valamit ennem meg innom is kéne az UB alatt. Szóval irány a bolt, mert még egy üveg ásványvíz se volt itthon. Na, nem baj. Hazaértem, elkezdtem cukrot darálni az első sütihez, a mákoshoz. Két adagot ledaráltam, a harmadiknál a cukordaráló bemondta az unalmast. Próbáltam leleményesen működésre bírni, de nem sikerült. Úgyhogy a mákos sütinek ennyi – porcukrot még tudok venni, de darált mákot nem (pontosabban lehet valamilyet kapni, de emlékeim szerint az annyira nem jó, úgyhogy nem erőltetem). Mentem a boltba, vettem porcukrot, aztán áttértem a kakaós sütire. Ez egy régi jó recept, nem szoktam elrontani. Nagyon hálás voltam a mixernek, hogy működött, és ahogy kezdett összeállni a tészta, kezdtem azt érezni, hogy tökjó, hogy sütök. Tepsi elő, tészta bele, a sütő már melegszik, minden oké. Süti a sütőben, közben elkezdem a pogácsát. Ezt még sose csináltam, bármilyen fura is, úgyhogy pont itt az ideje ennek is. A tészta tökjó ruganyos, szeretem, amikor kézzel gyúrhatom a tésztát. Hopsz, a kakaós … amikor kivettem, az egyik felének csak egy kicsit volt késő, a másik felének egy kicsit jobban … Hát, van ez így néha.

Amúgy a pogácsarecept anyu egy régi receptje, ő egész pici pogácsákat szokott csinálni, apu pálinkáspoharai segítségével. Igen ám, de nekem nincs pálinkáspoharam, ami nyilván öreg hiba, pláne most. Találtam viszont egy üres fűszertartót, azzal végülis egész kis pogácsákat lehetett kiszaggatni. Aztán rájövök, hogy kenőtollam sincs, amivel a tojást ráapplikálhatom a pogácsára. Nem baj, megoldom. Még egy kis kömény, meg pirospaprika, meg egy kis sajt se árt a pogácsákra, aztán be a sütőbe. A fele fért rá a tepsire. Fogalmam sincs, meddig kell sütni; anyut persze megkérdezhetném, de tudom, hogy nem érdemes. Tizensok évvel ezelőtt az első szilveszteri virsli készítésekor enyhe rémülettel hívtam fel, hogy meddig kell főzni a virslit, mire az volt a válasz, hogy „amíg szét nem fő”. Azóta nem kérdezek tőle hülyeségeket.

Szóval várok, hogy megsüljön a pogácsa. Azt már nem tudom rekonstruálni, hogy hogy történt, mindenesetre valahogy ez is túlzottan megsült. A második adag pogácsát már kávéspohárral szaggatom ki, legyen nagyobb, azt is kicicomázom, aztán be a sütőbe. Még egy nagyon pici maradt, nem akartam belenyomorgatni a tepsibe, hátha ez az adag végre jó lesz. Külseje rendben, kiveszem, egyet kettévágok, belseje még nem jó, vissza. Aztán megint ki. Ahogy néztem, az eddigieknél végülis talán jobb lett. A végét is kisütöm, de a végeredménytől már nem sok jót várok.

Szóval, tudjuk, hogy legrútabb bűn a gyávaság, ezért aztán kimondom, hogy a sütiket bizony elcsesztem. Remélem, a futás jobban fog menni. Hogy ez így legyen, most húzok aludni.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr893012633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.06.26. 23:11:02

Milyen volt az "elcseszett"sutijeid visszhangja? Fogadni merek, rekordsebesseggel fogytak el? :-D

effe 2011.06.27. 11:36:08

a bolti darált mák tökéletes. karácsonykor abból szoktam pozsonyi kiflit sütni.

kísérletezni pont jó futóverseny előtt, akkor biztosan mindenki számára ez lesz a legfinomabb eledel.

remélem, a futás is jól sikerült! :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.27. 18:14:01

Maradjunk annyiban, hogy a kakaósból szombat éjszaka bevágtam egy negyed tepsinyit és semmi baja nem volt. Ha nem mondod, hogy el van rontva, akkor senki nem mondta volna meg. Marketing, marketing.....

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.28. 08:28:09

@helga84: A kakaós elfogyott :) A pogiról viszont elfeledkeztem, az egyik táskában maradt :( Úgyhogy az a tesómnak tartott élménybeszámolóra maradt...

@effe: Akkor majd kipróbálom újra, nem tudom, miért emlékszem rá így. A futás jól sikerült, az eredményeket már feltettem, nemsokára az élményekről is írok :)

@mgergoo: Köszi szépen! :) Ha megyek Tatára, oda is viszek :D

almare 2011.07.04. 21:24:38

csiripiszli tud sütni. tegnap csinált meggyes pitét, amiből egy harmad tepsit hoztam haza, és már alig van belőle, pedig azt hittem, hogy megvan a heti (de legalább félheti) sütiadag. hát nincs.
ja, az inkriminált pogit háromnaposan faltam fel félig, a másik felét meghagytam neki (mármint csiripiszlinek), a kakaós sütit meg szintén háromnaposan faltam fel, hiába mondta (csiripiszli, nem a süti), hogy háromnapos, és nem kéne. semmi baja nem volt.

(annyira régen kommenteltem bárhova is, hogy meg kellett néznem az azonosítómat...)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.07.04. 21:38:14

@almare: Egészségedre! :)
Na, ha megyünk Tatára, és lesz kedvem sütni, akkor viszek sütit :D

almare 2011.07.04. 21:47:54

@csiripiszli12: kedvem az van, meglátjuk, a térdem mit mond rá. nem örülök, mind a kettő meglehetősen fáj. a héten majd kifaggatom a jógamestereket is jól, hogy ilyenkor mi van.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.07.05. 21:38:45

@almare: Reméljük, nemsokára rendbejön a térded!

almare 2011.07.07. 13:09:51

@csiripiszli12: hát... a helyzet egyelőre nem sokat változott. vettem glükozamin-szulfátot meg fekete nadálytövet, borogatom, kenegetem, még magnéziumot is szedek és naggggyon pihentetem. holnap megyek jógára, meglátom, mit mond az oktató, meg hogy addig hogy alakul és micsoda. jó lenne futni, hiányzik a verseny és így kevésbé vagyok motivált. meg már olyan bomba lábaim vannak a futástól a hozott anyaghoz képest, hogy kár lenne érte. és nagyon unalmas, hogy háromhavonta lesérülök :(
süti beállítások módosítása