Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.05.29. 01:38 csiripiszli12

Zene és futás

Címkék: zene éjszakai futás

Van Budapesten egy hely, egy jó hely. A város közepén, kis zenedoboz; kívülről nem is látszik, hogy az, és mégis, ott bizony zene szól. Pár évvel ezelőtt, ki tudja, hogy kerültem oda először; persze megvan a maga története, kicsit fura, kicsit mulatságos történet – magam se értem, hogy történt, de azóta visszajárok.  Szeretek oda menni, dalokat hallgatni és musicaleket nézni; nem hivatásos előadóktól, hanem olyanoktól, akiknek valami miatt fontos, hogy évről évre egy-egy új darabot mutassanak be, vagy „csak” énekeljenek a színpadon, a közönség és saját maguk örömére. Ez érték a számomra, örülök, hogy van, és hálás vagyok, hogy részese lehetek nézőként.

Vagyis hallgatóként. A zene… hát igen, én magam nem zenélek, de hogy mennyire fontos a számomra, csak mostanában értettem meg. Tavaly apu halála előtt másfél-két héttel napokig Mozart Requiemjét hallgattam. Akkor hallottam először, és magam sem értettem, hogy miért pont most és miért éppen ezt… A halála után pedig fél évig nem tudtam zenét hallgatni. Egyáltalán nem, semmilyen zenét. Idén januárban aztán ez megtört, visszajött a zene, újra tudok zenét hallgatni.

Szóval ma is ott voltam, a koliban. És hogy miért is írok minderről itt? Általában gyalog szoktam hazajönni ezek után az előadások után; visszajönnek a dallamok, egy-egy hang, ami aznap különösen szép volt – ezeket a sétákat is szeretem. De ma kitaláltam, hogy mi lenne, ha nem gyalog jönnék, hanem hazafutnék. Miért is ne? Úgyhogy futófelsőben és -cipőben mentem, meg utcai nadrágban, az előadás után átvettem a futónadrágot, aztán futás. Nagykörút – igen, itt már futottam éjjel, de akkor sokan voltunk futók, és a villamossínen futottunk. „A megálló neve: Oktogon.” Most persze a járdán és egyedül – de így se rossz. Nyugatinál jobbra. Az idő pont futáshoz jó, és a dallamok most is visszajönnek, szóval ez is rendben van; egyetlen gond, hogy kicsit kényelmetlen a hátizsák, amiben a cuccom van. A hátamon nem volt jó, úgyhogy a kezemben hozom, de igazából ez sem nagy baj, hamar hazaérek. Kicsit túl hamar is; futottam volna még :)

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr182940093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.06.11. 12:43:26

futohatizsak javasoltatik! En is szeretek ilyen idokimelo futasokat beiktatni ahova csak lehet, es a hati nagyon bejott, alig erzem a ca. 2 kilo tartalmat:)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.12. 22:31:58

@helga84: tudsz ilyet javasolni? Én most övtáskával szemezek, de Vivicittán is láttam hátizsákkal futókat. Nem vágja a vállát az embernek?

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.06.13. 12:58:50

Nekem Quechua van (tudod, a Decathlon olcso markaja), nagyon kenyelmes, egyaltalan nem vag, van benne "camelback" ivotasak is csovel (nyari hosegben tuttifrutti!!) de ki lehet venni. En 100%-osan meg vagyok vele elegedve! De lehet, hogy igenytelen vagyok, mert a hugom szerint, aki nagyobb terepfuto, mint jomagam, Camelbak, Solomon vagy egyeb markas hatik sokkal de sokkal kenyelmesebbek. Hat nem tudom, nekem ez 8000 valahanyszaz forintert tokeletesen eleg :)
Nem talaltam kepet az enyemrol, de nem is fontos, idekopizok egyet, aminek nagyon hasonlo a formaja:
www.lansonrunning.com/content/images/products/camelbak/classic-2-0-litre/main/classic-2-0-litre-product.jpg
Fontos, hogy elol mellen legyen rajta csat/szij, minel nagyobb feluletu, annal jobb.
Nekem reggel ha futva megyek meloba, belefer egy szoknya, felso, tangapapucs, meg meg a penztarcam es szendom is :)
Sok szerencset :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.13. 18:25:15

@helga84: Köszi a választ, én is csak olyat keresek, amibe belefér a szoknyám és a tangapapucsom :-)

helga84 · http://lhrunner.blogspot.com/ 2011.06.13. 23:05:51

tihihi, nem koncentraltam a valaszolo nemere, bocs!! Jol jott ki! :D
A tangapapucsot meg szoknyat valtsd at ferfi-devizara es helyben vagy :) Majd ird meg, milyet vettel, kivancsi vagyok! :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.06.13. 23:19:59

@helga84: igazándiból én olyan nagyon hosszúkat nem futok, hogy nagyon kulacsoznom, meg energiaszeleteznem kelljen, de olyan szép helyeken futok, és olyan dolgokat látok néha, hogy a fényképezőgépemet akarom valahogy magammal hordani... Most a kecskeméti versenyen egy sima nadrágszíjra volt felfűzve a fényképezőgép tokja... Alig volt fapados megoldás.., Monjduk nem zavart. Ennek apropóján indultam az övtáska irányába. Valami ilyesmivel szemeztem, amikor megláttam a posztodat:
www.mountex.hu/termek/10106-369-0

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.06.14. 09:04:56

@helga84: Köszi a tippet, én is utánanézek majd!
süti beállítások módosítása