Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2014.03.08. 20:17 csiripiszli12

Nőnapi Virág-futás

Címkék: terep közösségi futás

Ezt a futást tavaly is néztem, és akkor meg is maradtam a nézegetésnél, merthogy futni nem futhattam. Idén viszont nem volt kérdés, hogy megyek, annak ellenére, hogy mostanában ritkán vagyok ott közösségi futásokon. Nagyon kedves ötletnek tartom, és ma tapasztaltam, hogy a megvalósítása is legalább annyira jól sikerült, amilyen jó az ötlet.

Tegnap megérkezett az immár szokásos péntek délutáni eső, aminek ezúttal nem örültem felhőtlenül, mivel sejtettem, hogy jól fel fogja áztatni a talajt az erdőben. Mára viszont kisütött a nap, ennek viszont örültem. Fölfelé BKV-val mentem, a 65-ös buszon találkoztam is futótárssal, aztán a Fenyőgyöngyétől az ő ismerőseivel mentünk autóval a fönti parkolóba. Onnan egyszerűnek tűnt eljutni a Határ-nyeregig, a versenyközpontba, csak a sárgán kellett elindulni. Mi el is indultunk, csak nem arra, amerre kellett volna, így egy pukli tetején állva telefonon kértünk segítséget, hogy odataláljunk a rajthoz (ha valaki tudja a pukli nevét, szívesen venném az infót :) ). Vissza a parkolóig, aztán immár a jó irány, ami viszont annyira meredek volt, és annyira csúszott a tegnapi esőtől, hogy sikerült is seggreülnöm. Ennek annyi pozitív következménye volt, hogy ez után már nem tartottam tőle, hogy ez bekövetkezik :)

Odaértünk szerencsésen a rajtba, néhány ismerőssel váltottam pár szót, aztán az első szirmot közösen tettük meg. Már ekkor éreztem, hogy azért kijöttem az edzésből, nagyon hamar felment a pulzusom 160 fölé, pedig ezen a szirmon semmi emelkedő nem volt. A forduló környékén lila tulipánokat találtunk, ez lett az első virág, amit szedtem.

Amikor visszaértem a Határ-nyereghez, kicsit megálltam inni, meg beszélgettem Janival, az egyik szervezővel, aki anno csapattársam volt az első UB-csapatomban. Jó régen láttam, jól esett, hogy kicsit beszélgettünk. Megkértem, hogy ajánljon egy barátságos szirmot, a sárgát ajánlotta, úgyhogy az lett a következő, amit futottam. Tényleg jól futható volt, csak egy szakaszon volt pici emelkedő, ami viszont sáros is volt, de rendben volt. A kék jelzésen ismerős szakaszon futhattam, ez a Balboa része is, jól esett futni rajta. Sárga tulipán került itt a lila mellé.

Ezt követően a piros kör jelzésű útvonalon mentem. Ebben egy kicsit eltévedtünk (nemcsak én, hanem a körülöttem futók is), aztán a szirom második részében jó kis emelkedő volt. Ezt végigsétáltam. És ekkor sajnos elkezdett fájni a jobb csípőm. Hallottam már ilyen jellegű problémáról, de nekem még nem volt. Valószínűleg rosszul terhelek, most már tényleg itt lenne az ideje megnézetni valakivel, hogy mit kéne javítanom a futásomon. Ezen a körön rózsaszín tulipánok nyíltak.

IMG_2414.JPGEkkor már kezdtem kicsit fáradni, de a legrövidebb kört még mindenképpen meg akartam futni. Ezen a szirmon piros tulipán került a csokorba. Így összesen négy szirmot tettem meg, ami az itiner szerint pontosan 10 km-t tett ki (plusz az elkavarodás). Mivel mostanában 5-6 km-t futok, ez mindenképpen jó volt így mára.

A futás után nagyon jó dolgom volt, Évika és Tomi hazahozott autóval, ezúton is köszönöm nekik! (Persze a parkolóig ugyanazon a meredek szakaszon kellett felfelé menni, amin idefelé lefelé jöttünk… ez is egy szirom része volt egyébként, de ezt direkt kihagytam. Ezen kívül még egy szirom maradt ki, a leghosszabb. Így kék és fehér tulipánom nem lett.)

A fő tanulsága az volt a mai futásnak, hogy nagyon kijöttem az edzésből. Nagyon hamar felment a pulzusom, és utána visszament ugyan valamennyire, de az már nem volt az igazi, végig hamar magas lett újra. Azt nem tudom, hogy a terep miatt, vagy a szint miatt, vagy azért, mert a futás elején nem a saját (lassú) tempómban mentem, de ha komolyan gondolom, hogy május elején 16 km-t akarok futni Szekszárdon, akkor ezentúl rendszeresen kell hosszabb távokat is és szinteket is futnom. A csípőfájdalom nem tölt el határtalan boldogsággal: örülök, hogy a térdem nem fáj, és erre elkezd ott fájni, ahol még soha nem fájt…

A rendezvény viszont az egyik legjobb közösségi futás, amin valaha voltam. Nagyon kedves ötlet az egész, a tulipánokkal, a batyus frissítéssel (mindenkinek köszönöm, aki sütött mára – én most ezt kihagytam, majd legközelebb). Nagyon sokan voltunk, nagyon barátságosra sikerült az egész. Köszönöm a szervezőknek, Janinak és Ádámnak, hogy ezt így összehozták, remélem, jövőre is találkozunk ezen a futáson!

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr155850500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.03.09. 12:02:08

@csiripiszli12: jó mókának tűnik. :) Szerintem egyébként a szinteket ne erőltesd különösebben, nehogy kijöjjenek azok a szenya fájások...

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2014.03.09. 14:41:56

@rrroka: Óvatos leszek, az biztos. Kicsit azért próbálkozom velük, Szekszárd miatt, de figyelni fogom a hatást.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2014.03.10. 15:47:43

Örülök, hogy találkoztunk, jó kis esemény volt.
A szekszárdi futással azért óvatosan sztem...

BGy · http://babosi.blog.hu 2014.03.26. 11:43:51

A csípőm nekem is szokott fájdolgálni. Akkor jön elő, ha túl gyorsan futok. Egyszer a jobb, egyszer a bal oldalon. Futás után elmúlik, ezért nem nagyon foglalkozom vele.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2014.03.31. 11:16:59

@BGy: Az tökjó, ha elmúlik. Nekem sajnos van, amikor megmarad futás után is (néha alig tudok menni :D), és mindig csak a jobb oldalon jön elő. Nem tudom, mi ez egyébként, mert máskor meg semmi bajom.
süti beállítások módosítása