Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2012.05.20. 23:00 csiripiszli12

A Kékes árnyékában: bodzaillat, csanakmadár és jó meleg

Címkék: edzések verseny előtt szintes edzés

A közeljövőben két versenyem lesz: jövő héten a keszthelyi félmaraton az utolsó lesz a tavaszi félmaratonok sorában, utána meg jön a Kékes. Ha most neveznék, utóbbira nem neveznék, de már beneveztem, így aztán jöjjön, aminek jönnie kell, pláne, hogy a rajtszámom amúgy frankó, 111 :)

Eheti futásaimat is nagyrészt a Kékes árnyékában futottam. Szerdán a Gellért-hegyre mentem. A szokott körön túl az egyik tetszetős lejtős utcában, a Bakator utcában háromszor futottam föl-le, hogy szokjam az emelkedőket. Végül kb. 9,2 km-t futottam, 1:08 alatt (7:25). Hát igen, itt a lejtőkön tudtam pihenni, a Kékesen ilyen nem lesz… Na nem baj, ezt akkor is tudtam, amikor beneveztem :)

Pénteken rövidet futottam, és azt igyekeztem gyorsan tenni. Szokásos rakpart öt kili, az időm 28:45, ez az eddigi leggyorsabb (5:45). Utána kicsit fájt a térdem; úgy látszik, ha gyorsan futok, valahogy máshogy futok, rá kéne jönnöm, hogy ilyenkor mit csinálok nem jól. Tavaly volt olyan, hogy egy gyorsabb rakparti futás után két hetet ki kellett hagynom térdfájás miatt :S

Vasárnap Csanakon futottam, át Győrújbarátra, pontosabban Baráthegyre. Szeretek otthon futni, a levegő is más, meg sokkal ismerősebb minden. Reggel epret szedtem, mert az olyan jó, aztán negyed 11 felé indultam. Először kicsit indiszponált voltam, az elején néha éreztem a térdemet is, de aztán ez elmúlt. Meleg volt. Szerencsére a kék kutak (még) működnek, ez különösen visszafelé jelentett sokat. Átfutottam Barátira, tudtam, hogy ott van egy remek emelkedő, a Liszt Ferenc utca, aminek eddig csak az elejére merészkedtem fel. Ez volt amúgy az a hely, ahol tavaly először éreztem azt, hogy hegyeken akarok futni :) Most célzottan mentem, gondoltam, megnézem, milyen is ez az egész út.

Az út végül egész barátságosnak bizonyult: a Liszt Ferenc utca valóban szépen emelkedett, utána jött a Petőfi utca, ami mi másban folytatódhatna, mint az Arany János utcában. Sütött a nap, és nem nagyon volt árnyék; hallottam annak a bizonyos madárnak a hangját, amit tesómmal csak csanakmadárnak hívunk, mert otthon mindig hallani a hangját: huu-huuuu-hu. Fogalmam sincs, milyen madár lehet ez, de amúgy biztos tökhétköznapi madár, itt Pesten is hallom néha. Amióta futok, azóta egyébként elnézegetem a madarakat, futás közben sokat látok, szépek és sokfélék. Virágzik a bodza, ezt csak most vettem észre, hogy pár bodzabokor mellett elfutottam, hihetetlen illatuk volt.

Először futottam errefelé, de azt tudtam, hogy erre van a gyermektábor, vagy az útjelző táblák szerint ifjusági tábor, csak így dunántuliasan. Ezt az én korosztályom még úttörőtáborként, vagy ahogy felénk mondták, uttörőtáborként ismeri, voltam ott párszor még anno, úgyhogy gondoltam, elfutok addig. Így is lett – nem is volt semmi gond, belesétálnom is talán csak egyszer kellett, azt sem a nagy fáradtság miatt, hanem nem is tudom, miért.

Visszafelé már kezdtem érezni, hogy nagyon meleg van. Akkor már dél felé járt az idő, és a kulacsomból kifogyott a víz. Tudtam, hogy vannak kutak, úgyhogy nem volt pánik, de melegem volt. Többnyire nem volt árnyék; ahol volt, ott az út másik oldalán, és mivel nem volt mindig belátható az út, nem kockáztattam, maradtam a járdán. Sapka sem volt rajtam, nem vittem haza; nem igazán tudtam, milyen időre készüljek, a hűvöstől az esőig sok minden szóba jöhetett, persze a napsütés is, de két napra nem viszek haza ennyiféle ruhát. Szerencsére viszonylag hamar találtam egy kutat, ott ittam és a kulacsomat is megtöltöttem, az kitartott a következő kútig. A végefelé valahogy visszatért az indiszponáltságom, néha belesétáltam, pedig az már teljesen sík volt, úgyhogy végül nem is hazáig futottam, hanem a szokásos utcasarokig, és onnantól sétáltam. A megtett táv végül 14,93 km lett, az időm 1:49:21 (7:19), bár itt nem sok értelme van ennek a pontos mérésnek, mert az összes frissítésem ideje benne van. A pulzusom is rendben volt, a legnagyobb emelkedőn ment fel 166-ig, meg az elején megint 195-re, amúgy az átlagpulzusom 149 volt. Azt is megfigyeltem, hogy ha lejtőhöz vagy síkhoz érek vagy emelkedőn belesétálok, akkor hamar visszamegy a pulzusom 140 alá.

Itt az útvonal:

Úgyhogy ezeket futottam a héten. Jövő hét végén félmaraton, előtte egy vagy kettő lazább edzést tervezek, hogy pontosan milyet, még nem tudom. Meg még egy fontos dolog van: pont egy hónapja rendeltem egy órát az Amazontól, ami nem ért ide. Elindították újra, holnap van a kézbesítés előre jelzett időpontja. Remélem, megérkezik végre…

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr434528376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

effe 2012.05.24. 11:05:11

a kulacsot milyen formában viszed magaddal? kulacsöv? vagy kézben?

órád megérkezett már?

a Kékes szerintem elég kemény, így, hogy csak fölfelé fut az ember, és tudod, hogy csak a legvégén pihenhetsz. még megállni sem érdemes. drukkolok, hogy jól sikerüljön :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.05.24. 13:40:38

@effe: Egy övtáskát szoktam magammal vinni, amibe belefér a kulcsom, meg ez-az, abba teszem a kulacsot is. Elég pici egyébként, könnyen belefér. Elvileg egy kulacsövhöz tartozott, de azért nem azzal hordom, mert annak túl kicsi a tartórésze :)

Még nem :( Kicsit kezdek is kétségbeesni, vagy talán nem is kicsit. Ma kérdeztem a postást, meg megpróbálok utánamenni, mert a tétlen várakozásnál nincs rosszabb. Az Amazonnak is írtam már újra. Nem tudom, akkor mi van, ha kétszer sem jön ki a csomag :( És igyekszem nem arra gondolni, hogy akciósan is kb. félhavi fizetésembe került az az óra...

Köszi a drukkolást :) Kíváncsi vagyok, milyen lesz.

almare 2012.05.24. 22:05:18

jó kis futás lehetett. csanakmadár :)
süti beállítások módosítása