Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2012.02.04. 21:11 csiripiszli12

Végre hóban!

Címkék: rakpart edzések edzés hidegben

Reggel nagy várakozással húztam fel a redőnyt, aztán koppantam: egy szem havat sem láttam. Aztán reggeli közben elkezdett szállingózni, és akkor már tudtam, hogy jót fogok futni délelőtt. Így is lett.

A rakpart felé indultam. Valahogy a hóesésben futás nagyon mélyen nyugalmas tud lenni a számomra; nem tudom, ennek mi az oka, de így van. Még akkor is, amikor nem nagy pelyhekben esik, hanem pici és az időnként szembefújó szélnek köszönhetően szúrós pelyhekben, mint ma. Ugyanakkor azt is tudtam, hogy ma nem szeretnék nagy kört tenni, viszont többet akartam futni, mint egy szokásos rakpart-kör, ami öt kili. Úgy éreztem, hogy túl nagy kísértés lenne lefutni a szokásos kört, aztán visszafordulni még egy körre – lehet, hogy a döntő pillanatban az ajtó előtt győzne a meleg. Ezért aztán azt találtam ki, hogy elfutok a Margit hídig, aztán onnan nem futok haza, vagyis dehogynem, csak nem úgy, ahogy máskor. Hanem mivel a rakpart jól részekre osztható, ezért minden kisebb részt megfutok kétszer, és így olyan lesz a végén, mintha két kört futottam volna.

Kb. ezt is csináltam, csak nem kétszer, hanem háromszor: a Margit hídnál levő kockás részt futottam a szokásos módon, aztán visszafordultam, aztán még egyszer visszafordultam. Utána a kockás rész végétől a felhajtóig, szintén háromszor. És így tovább. Szóval végül nem kétszer tettem meg mindegyik szakaszt, hanem háromszor. Kivéve persze az úttesteket, mert azokon elég volt egyszer is átjutni, ezért aztán az egész futás végén még megkerültem a házat, és úgy vettem, hogy ez kb. akkora, mint az úttestek lettek volna másodszor és harmadszor. Így aztán a táv kb. 15 kili lett, az időm 1:48 (7:12), átlagpulzus 152.

Érdekes volt ez a gyakori irányváltás a rakparton. Amikor visszafelé futottam, szembe kaptam a havat és a szelet, ehhez képest pihentető volt utána visszafordulni délnek. Érdekes tapasztalat volt, hogy amikor elővettem a pár perccel korábban használt  papírzsebkendőt, keményre volt fagyva – ezt még sose tapasztaltam :) Amúgy az öltözetet nagyjából eltaláltam, alul két réteg volt rajtam (aláöltözet + bolyhos nadrág), felül négy (aláöltözet, vékony hosszú ujjú, vastag hosszú ujjú, dzseki), fejemen homlokpánt + sapka, plusz nyakbavaló és kesztyű. A térdemet egy idő után néha éreztem, hogy kicsit fázik, legközelebb ráhúzok majd valamit külön. És remélem, ma nem lett semmi baja. Amióta tavaly rengeteget volt sérült a térdem, eléggé tudok parázni minden kis tünettől :S
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr144066504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása