Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2012.01.29. 15:52 csiripiszli12

Ami igazán az enyém

Címkék: edzések yours truly

Úgy volt, hogy ma megyek Dunakeszire, Yours Truly-t futni sokakkal együtt. Körözgetős rendezvény volt, így hát az volt az eredeti tervem, ami a Hungaroringes futásnál is: futok, ameddig lehet, meg ameddig tudok. Nem volt cél a 25 km teljesítése; eddig 21 a leghosszabb – de nem is zártam ki, hogy sikerülhet, végülis nem sokkal több, mint az eddigi leghosszabb.

Aztán nem így alakult. Tegnap elkezdett kaparni a torkom, hőemelkedésem volt, gondoltam, fele sem tréfa, meglátjuk, mi lesz reggelre. Az lett, hogy éjszaka 3-kor felébredtem, aztán… nem vacsoráztam meg nem is reggeliztem, hanem … éjjeliztem? Na mindegy, szóval mivel éhes voltam, ettem valamit. Reggel meg nem bírtam felkelni, lázam nem volt, de gyenge voltam. Úgyhogy 9 körül keltem fel, ami nálam ritkaság – nem sokkal korábban, hogy indult volna a vonatom Dunakeszire.

Viszont miután megcsináltam egy kis munkát (ennyit arról, hogy hétvégén nem dolgozom…), kedvem támadt futni, és mivel nem éreztem semmi olyat, ami ezt kizárta volna, felöltöztem és mentem. Dél után nem sokkal indultam, sütött a nap. Igyekeztem a napon futni, és elég sokszor sikerült is. A rakparton futottam, gondoltam, futok egy szokásos 5 kilis kört, esetleg megtoldva egy kicsivel, hogy 7 legyen, mint a múltkor. Aztán a Margit hídnál nem fordultam vissza, hanem futottam tovább, el a Kossuth téren, a Lánchídig. Lánchídon át Budára, kicsit a Fő utcán, aztán a rakparton, fel, nemcsak a Margit hídig, hanem tovább is. Helyenként nem volt magától értetődő, merre is lehet futni, futottam, amerre vitt az út. Egy felüljárón is átfutottam, gondoltam, legalább van egy kis szint. Az Árpád híd előtt volt a legnehezebb járható utat találni, talán azért, mert a rakparton akartam maradni. Azért sikerült, fel a hídra, aztán a szigetnél lekanyarodtam, és a hídra felvezető utat megfutottam egyszer, hogy legyen még egy kis szint. Gondoltam rá, hogy többször is megfutom, de kicsit fájt a bokám (elfelejtettem rögzítőt felvenni), így aztán ejtettem az ötletet. Amikor leértem az Árpád hídról, még mindig nem akartam egyenesen hazajönni, így beletettem még egy kunkort a Dagály utca felé, aztán a Váci úton már hazafutottam.

A futást könnyűnek éreztem, és nagyon jól esett. Észrevettem, hogy önkéntelenül is inkább az orromon veszem a levegőt, ennek örültem, mert nem ahhoz vagyok szokva. Kicsit ugyan aggódtam, hogy most vajon ezzel jót teszek-e, hogy megfázásszerű tünetek után ekkorát futok, de aztán úgy voltam vele, hogy majd meglátjuk. Nem fáztam, csak egy kicsit a végén a mellkasom, pedig nem sportmelltartó volt rajtam, mert az, ha hidegben futok, és egyszer beleizzadok, utána olyan, mintha egy hideg abroncs lenne a mellkasomon. Pedig speciálisan futásra tervezett melltartó, legalábbis ezt írták róla, nem is értem, ez hogy lehet…

És az adatok: az egész táv 13,5 kili lett, 1:36:32 alatt futottam (7:09), minimum pulzus 89, maximum 164, átlag 152, és állítólag 1217 kcal-t égettem el. Jóleső futás volt, remélem, rosszul eső következményei sem lesznek.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr513968582

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.30. 13:45:13

Klassz! Ezeket hívom örömfutásnak. Előre nincs megtervezve semmi, csak visz a lábam.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.30. 16:51:57

@BGy: Igen, tényleg így volt, csak vitt a lábam :)

És úgy tűnik, bajom se lett tőle, lekopogom :)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2012.02.02. 09:48:02

De jó lehetett ebben az időben futni, én beteg voltam múlt héten :(
Jó lett így a futásod, szép helyeken futottál!
Én rászoktattam magam az orron át történő légzésre, szájon át csak a futás vége felé lélegzem csak, mikor már fáradok (=lihegek). Ha az elején vmi közbejön (orrdugulás stb), akkor egyből szájon átra váltok és az lefáraszt. Ma reggel is ez volt, nyugdíjas 5 km-t futottam csak emiatt.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.02.02. 21:18:36

@Simone Lewis: Meggyógyultál már?

Én szeretek szájon át lélegezni, valahogy jobban érzem úgy a levegővételt és egyenletesebben is tudom tartani a légvételt. De ilyen hidegben tudom, hogy jobb, ha orron veszem.
süti beállítások módosítása