Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.08.21. 16:38 csiripiszli12

Hegyeken akarok futni

Címkék: célok edzések

Most itthon vagyok Ménfőcsanakon, így aztán nyilván itthon futottam. Gondolkodtam, hogy szombat délután fussak-e vagy vasárnap délelőtt, aztán utóbbi lett, mivel szombat éjjel összesen vagy négy órát aludtam, és utaztam is, gondoltam, csak kipihentebb leszek vasárnap.

Ha reggel futok, mindig gond, hogy mit reggelizzek, aztán mikor induljak. Most 8 körül reggeliztem, úgy döntöttem, legyen normál reggeli, aztán legfeljebb kicsit később indulok majd, ezért aztán fél 10 felé indultam. A roppant tudományos tervem az volt mára, hogy futok olyan 45-60 percig, aztán visszafordulok. Nem volt nálam semmi, csak egy papírzsebkendő, meg nyilván az órám, mellkaspánt nélkül.

Itthonról indultam, el a templomig, aztán tovább. Az utcánk folytatása egyszer csak átvisz Győrújbarátra, nem akartam nagyon cifrázni, úgyhogy futottam, amíg tartott az út. Néhány percenként volt kék kút, mindegyik működött, a járda mellett virágok, a porcsinrózsa a kedvencem, nagyon szép volt az útvonal. Aztán visszafordultam, megjegyeztem, a Gesztenye utcánál, tudtam, kell majd az infó a térképrajzoláshoz. Az egyik elágazásnál már odafelé gondolkodtam, hogy le kéne arra futni, kicsit emelkedik az út, na meg valamennyire ismerős környék, erre van a gyermektábor, lánykori nevén az úttörőtábor. Odafelé úgy döntöttem, hogy nem futok még el arra, de visszafelé már bekanyarodtam. Jó volt fölfelé futni, 10%-os lejtő, ilyenkor kénytelen vagyok felemelni rendesen a lábam, bírom. Közben próbáltam kitalálni, milyen utcában vagyok. Valahogy az a szokás felénk, hogy sokszor a házszámot írják ki csak a házakra, főleg a hosszú utcáknál, így aztán kénytelen voltam addig futni, amíg meg nem tudtam, hogy a Liszt Ferenc utca ez, ettől valahogy jó kedvem lett, pontosabban még jobb, mint korábban volt. Aztán visszafordultam, és akkor láttam, milyen magasan vagyok, jó messze el lehetett látni, házak, dombok, gyönyörű volt, ha tudnék sírni, sírtam volna, de nem tudok, így nevettem. És rájöttem, hogy igen, ezt szeretném, hegyek között futni (bár ezek itt nyilván dombok, de ez most mindegy), mert ez király. Amúgy a jövő évi céljaim közé már korábban bekerült a Kékesfutás és a szekszárdi félmaraton, ez most megerősödött.

Szóval, vissza a Liszt Ferenc utcán, aztán vissza azon az úton, ami elvitt odáig. Amikor visszaértem a templomhoz, már Csanakon, gondoltam, még egy kanyar belefér, így fel és végig a Horgas utcán, az megint egy kis emelkedő, aztán a Győri út végéig el, és onnan vissza. Ez már ismerős környék volt, ha itthon futok, általában erre jövök. A Győri út vége felé éreztem először, hogy kezdek fáradni, a combomat kezdtem érezni, akkor már jóval túl voltam az egy órán, úgyhogy meg is beszéltem magammal, hogy a Győri úton csak a Malom utca elejéig futok majd, onnan hazasétálok.

Az egész 1:41:52 lett. Itthon rajzoltam térképet, 16,56 kilire jött ki a lefutott táv. Ha ez így van, akkor ez idáig a leghosszabb, amit egyben futottam. Kicsi hitetlenség azért van bennem, mert ha ez igaz, akkor 6:09-es kilométereket futottam, ami jóval jobb, mint amit általában futok. Eddig kétszer futottam három kört a szigeten, abból a jobbik is 7:22-es kilométerekkel ment. Nem tudom, számíthat-e ennyit, hogy most kipihentebb voltam, meg volt egy három hetes kihagyásom, ami alatt nemcsak a térdem gyógyult, hanem az agyamat is helyre tettem egy kicsit, meg nyilván az idő is kellemes futóidő volt, meg nem rekortánon futottam, hanem járdán. Szóval azért majd még egyszer megrajzolgatom az útvonalat, hogy biztos legyek, mennyi is az annyi. De amúgy akár kijön ez a táv, és ezzel ez a hozzám képest tökjó idő, akár nem, az biztos, hogy ez egy nagyon jó futás volt, minden percét élveztem.

 

UPDATE: Megrajzoltam az útvonalat újra (ezúttal egérrel, nem a tapipaddal), így 15,73 kili jött ki, ami 6:29-es kilométereket jelent. Ez amúgy nem változtat az egész lényegén, annyit legfeljebb, hogy ezt könnyebb elhinnem :)

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr393168953

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pannonfunk 2011.08.21. 19:01:49

Űridő, gratula!

Simán háromhetes kihagyásból visszajössz teljesítményesés nélkül. Plusz nézz be a hosszútáv blogba, ott van pont egy poszt, hogy általános tapasztalat, hogy enyhén fel - enyhén le terepen gyorsabban lehet futni, mint sík terepen. Plusz rekortán helyett betonon is gyorsabban lehet futni.

almare 2011.08.22. 07:42:44

szerintem ebben nem is az idő meg a táv a legjobb, hanem maga az élmény. tudom, futószempontból fontos az idő meg a táv, de sokkal többet jelent az élmény.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.08.22. 09:04:27

Ügyes vagy, szép táv! Jó lehet ilyen helyen lakni! Bár jelen pillanatban én örülök, hogy az alföldön vagyok, mert én is tervezek egy otthoni futást és nekem még sík terep kell :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.22. 20:38:54

@pannonfunk: Köszönöm! Bár újrarajzolva a térképet valamivel rövidebb lett a táv, de az is jó idő nekem :) Ez amúgy azért is jó, mert amikor újrakezdtem a kihagyás után, nem ment olyan jól, mint szerettem volna.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.22. 20:41:38

@Simone Lewis: Köszi szépen! :) Amúgy nem olyan nagyok a szintkülönbségek, mert ez a Kisalföld széle, de mivel én is síkokhoz vagyok szokva, még ez is meglepő volt, meglepően szép.

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.23. 08:28:02

Fuss hegyen, de ne aszfalton, hanem igazi terepen, a fák között. Mióta egyszer ezt megtettem, nem tudok szabadulni az élménytől és csak ez érdekel. Az idei Nike-t ki is hagyom, egyáltalán nem vonz már az aszfalt.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.23. 13:44:24

@BGy: Már én is érzem a terepfutás vonzását. Egy kis ízelítőt kaptam belőle tavasszal a samsungon. Miután beértem és megszáradtam egy kicsit (volt egy kis eső :D), akkor legszívesebben mentem volna újra... Pedig amikor beértem, majdnem káromkodtam egyet a célban, olyan húzósnak éreztem :) És tökre visszahozta azt az érzést, amikor terepen lovagoltam annak idején. Szóval szerintem nekem is ez lesz majd a jövő, de egyelőre még az aszfalton is találok kihívást :)
süti beállítások módosítása