Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.08.01. 20:56 csiripiszli12

Ornitológia

Címkék: orvos sérülés

Tyúkhúr? Gólyahír? Nem-nem. Tyúkszem? Libabőr? Még mindig nem. Pipitérd? (Bocs.) Lúdláb?

  

Langyos! Csak az alja!

Na igen. Szóval, ma elmentem végre dokihoz. Azt nem mondanám, hogy semmi értelme nem volt, merthogy végülis megnézte a térdemet, guggoltatott és meghajlogatta a lábamat. A lábfejemmel nem foglalkozott, arra azt mondta, hogy majd ha októberben is átmegy rajta egy autó, akkor menjek el hozzá októberben, világos, értem én a pedagógiai célzatot. Szóval a térdem rendben van, viszont úgy tűnik, lúdtalpam van, szerzett. Javaslat: szedjek porcerősítőt, de ne gagyi DM-eset, hanem rendes patikában kiválthatót, meg csináltassak utcára való lúdtalpbetétet, egy hónap múlva kontroll. Amúgy amíg fáj, fussak feleannyit, mint egyébként futnék, ha nem fáj, akkor fussak annyit, amennyit akarok.

Hát, azt nem egészen értem, hogy ha a hatóanyag benne van, akkor miért nem jó a DM-es glükozamin-szulfát – szerintem nekem jó lesz. Lúdtalpbetétet pedig valahogy nem akaródzik, inkább tornáztatom a lábfejemet. Az egy hónap múlvai kontrollnak így nem sok értelme marad. Viszont a futással kapcsolatos javaslatot megfogadom.

A kép pedig a ma szülinapos tesómé! :)

22 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr723118161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

almare 2011.08.01. 21:12:00

pipitérd :D

hát, az orvosok olyanok, hogy jobban hisznek abban, amit sok emberen teszteltek és amit látott az OGYI. de szerintem többet érsz azzal a jógagyakorlattal, amit mutattam. a jógaoktató mondta, hogy a mestere szerint a lúdtalp halálos betegség: öt perc alatt levezethető, hogy a lúdtalptól rosszul áll a térd, a csípő, és ha a csípő rosszul áll, akkor rossz az emésztés és a légzés, abból meg már csak mindenféle baj van.

köszi a virtuális tortát is :) a történeti hűség kedvéért írom, bár tudom, hogy eléggé off-topic, de a valós szülinapi torta isteni volt :) úgyhogy ennyit a valamelyik korábbi posztban írt elcseszett sütikről ;)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.01. 21:27:45

@almare: Hát igen, most szokásomtól eltérően igyekszem majd tényleg rendszeresen megcsinálni ezt a gyakorlatot is, meg néhányat találtam még a neten. Nem hiszem, hogy a betét megoldaná a problémát..

Szívesen! :) Köszi, örülök, hogy jól sikerült :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.02. 07:30:43

Elnézést az ellenvéleményért, de ez pont az a szituáció, mint amikor én, mint mérnök megtervezek valamit és a gyárban a munkás felülbírálja. Aztán csodálkoznak, hogy nem lett az igazi és azt már csak barkácsolással próbálják kijavítani. Erről ezt gondolom. :))

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.02. 08:09:02

@BGy: Lehet, hogy igazad van :) Viszont ha elmegyek orvoshoz, mégiscsak rólam van szó, és nem szeretem, ha cinikusan kezelnek és nem magyaráznak el semmit. Általában meg is szoktam kérdezni mindent, ami felmerül bennem - na tegnap ez teljesen ki volt zárva, bruttó öt percet voltam benn, abból kettő a DM-ben kapható cucc fikázásával telt.

Például megkérdeztem volna, hogy a betét hogyan segíti azt, hogy javuljon a helyzet. Nekem intuitíve inkább úgy tűnik, hogy konzerválja a problémát, ahelyett, hogy megoldaná. Ha erre a kérdésre kaptam volna választ, akkor lehet, hogy nem utasítom el, hogy csináltassak betétet.

Egyébként ha van tapasztalatod hasonló problémával, akkor szívesen venném, ha elmondanád. Nem ragaszkodom ahhoz, hogy a saját fejem után menjek :)

BGy · http://babosi.blog.hu 2011.08.02. 08:41:42

@csiripiszli12: a DM-es cuccot azért szidják, mert nem kapnak utána jutalékot.:)))
Nagyon részletesen nem értek hozzá, de ha lúdtalpad van, az magától nem múlik el, kell valami, ami visszatolja a helyére a lábboltozatot. A futócipők között is különbséget tesznek (legalábbis a Mizuno), hogy milyen a lábboltozatod, ott olvastam sokat erről a témáról. Bár ha a doki nem világosított fel rendesen, lehet, hogy én sem venném komolyan.

almare 2011.08.02. 10:13:21

@BGy: @csiripiszli12: az biztos, hogy a lúdtalp magától nem múlik el, de talán a talpizmok erősítése segíthet rajta (bár én se vagyok orvos). szerintem a betéttől csak ellustulnak a talpizmok, mert teljesen átveszi a munkájukat. egy izom csak attól erősödik, ha használják. erre mutatott egy gyakorlatot a jógaoktatóm, akinek extrém lúdtalpa volt (az egész talpa lent volt a földön), ami a gyakorlattól elmúlt. elég jó anatómiai alapokon oktat, beszélt is az egyik órán a lúdtalpról. szerintem érdemes kipróbálni a gyakorlatot, aztán meglátni, van-e eredménye. ha nincs, utána még mindig lehet lúdtalpbetétet csináltatni.

effe 2011.08.02. 15:06:39

@almare: le tudod írni ezt a gyakorlatot? vagy esetleg föllelhető valahol (pl. youtube)

almare 2011.08.02. 15:27:48

@effe: nem tudom, hogy a youtube-on fenn van-e, de nagyon egyszerű kis gyakorlat: ülj le a földre, nyújtsd ki a lábaidat, kicsit told előre a sarkaidat (ettől még jobban megnyúlik a lábad), a lábfejed legyen teljesen függőleges, és „szorítsd ökölbe” a lábujjaidat. tartsd így végig a lábujjakat, és spiccelj a lábfejeddel, majd pipálj, spiccelj, pipálj, spiccelj, és a lábujjak maradjanak végig behajlítva. néhány percig csináld.

jógaórán csináltuk, és nekem azonnal begörcsölt tőle mind a két talpam, nem is tudtam megcsinálni a gyakorlatot. ezután beszélt az oktató arról, hogy hogy van ez a lúdtalp-dolog, és azt mondta, hogy nagyon rövid idő alatt van eredménye a gyakorlatnak. utóbbi tényleg így van, múlt hét szerdán volt ez az óra, és azóta naponta csinálom, és már nem görcsöl be azonnal a lábam.

iramszarvas 2011.08.02. 20:49:05

Te kevered az ortopédiát az ornitológiával? :D

Mindenesetre kár, hogy nem sikerült időben megismerkednem a tesóddal.

Ja, és azonnal szerezz be egy lúdtalpbetétet!

effe 2011.08.02. 21:03:23

@almare: köszi, azt hittem, bonyolultabb dologról van szó. ilyet szoktam nyújtott ujjakkal csinálni, majd ezután behajlítottal is kipróbálom.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.02. 21:07:40

@iramszarvas: Csak annyira, mint a lúdlábat a lúdtalppal :D

Időben? Ami késik, nem múlik. Jövőre ő is akar majd UB-ra jönni :) Meg addig is lesznek más futások is.

De miért? Amúgy utánanézek, meg -kérdezek még, szóval nem direkt nem csinálom azt, amit a doki mondott, csak jobban szeretem, ha értem, hogy mit miért kell csinálnom.

iramszarvas 2011.08.02. 21:51:53

@csiripiszli12: Időben az lett volna, h nem maradok le a szülinapi tortájáról. :(

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.02. 21:58:43

@iramszarvas: Ja, értem :) Mokkatorta volt, tényleg jól sikerült. Na, majd ha lesz valami alkalom, akkor sütök újra :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.02. 22:15:51

@iramszarvas: :) Arra sajna nem tudok menni. De majd valamikor viszek :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.08.02. 22:18:06

@almare: videót akarok, de minimum olyat, mint Pannonfunké múltkor :-)

almare 2011.08.02. 22:39:35

@effe: ez is meg amit a térdemre mutatott az oktatóm, az is ilyen egyszerű gyakorlat, de jóknak tűnnek, ez bennük a legjobb. (lassan újra ki tudok majd merészkedni egy óvatos szigetkörre így három hét után.)

@iramszarvas: @csiripiszli12: szerintem akár ki is lehetne találni valamilyen alkalmat...

@mgergoo: köszi! :) videót sajnos nem tudok prezentálni, de megígérem, ha belefutok valami vonatkozó csajos jógás videóba, rögtön közhírré teszem ;)

almare 2011.08.02. 22:50:06

@mgergoo: ja, és persze a házi videónak terrrrmészetesen csak technikai akadályai vannak :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.02. 23:45:06

@mgergoo: @almare: Na, néhány videó megérkezett, de abban nem vagyok biztos, hogy vannak annyira jók, mint Pannonfunk videói :)

dvorcsakl 2011.11.28. 22:20:59

Végülis volt értelme a DM_es cuccnak? Én azt kaptam most, holnap kezdem, érdekelne a tapasztalat.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.11.29. 07:39:11

@dvorcsakl: Szerintem rendben van a cucc, tél végén is beszedek majd egy adagot. Amúgy nem éreztem semmi különöset tőle, de végülis nem is az a dolga, hogy felpörgessen... A térdem mostanában jól van (lekopogom), de változtattam az edzésmennyiségen is.
süti beállítások módosítása