Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2012.07.31. 10:13 csiripiszli12

Visszapillantó: 2012. július

Címkék: visszapillantó

Mára nem tervezek futást, így nézzük, mi történt júliusban.

15 futás alatt összesen 126,58 km-t futottam, mindet sík városi terepen. Átlagtempóm 6:45, még az UB nagyon lassú futásával együtt is. Nagyrészt edzésterv alapján futottam, kivéve a hónap első napján az UB-n futott távomat. Három hétig a következő volt a menetrend: kedden laza öt km, szerdán és pénteken gyors 8, hétvégén kényelmes 16. A 4. hétre szerdára és szombatra volt laza öt, csütörtökre és vasárnapra egy fokozatosan gyorsuló 12. Ezek közül a 3. heti hétvégi hosszút nem tudtam lefutni térdfájás miatt, illetve a 4. héten a csütörtöki futást kihagytam, a vasárnapit meg nem futottam végig.

A gyors edzéseim idői így alakultak:

07. 04. 8,3 km, 54:36 (6:35)

07. 06. 8,3 km, 52:22 (6:19)

07. 11. 8,3 km, 52:13 (6:17)

07. 13. 8,65 km, 53:06 (6:08)

07. 18. 9,03 km, 54:58 (6:05)

07. 20. 8,25 km, 50:42 (6:09)

Az átlagpulzusom ezeken az edzéseken 156 és 160 között volt. Jól esett a szokottnál gyorsabban futni, viszont a 3. héten megfájdult a térdem. Sajnos ez már nem először fordul elő, hogy a 6 perces tempó környékén futva szétverem a térdem. Lehet, hogy rossz technikával futok, az is lehet, hogy a „szerkezetben” van valami gond. Utóbbi kiderítésére egyelőre annyit tettem, hogy bejelentkeztem egy ízületstatikai felmérésre, bármi is az. Előbbit egyelőre nem tudom, alkalomadtán megkérek majd valakit, hogy nézze már meg, hogy futok és mit kéne változtatnom.

A 4. héten szerdán futottam egy laza ötöst, akkor éreztem, hogy másnap nem kéne erőltetni a futást, aztán szombaton újabb laza öt km, akkor jobb volt. Vasárnap fokozatosan gyorsuló 12 km volt a cél, 6:49 körüli tempótól indulva. Az első 4 km-en tudtam tartani ezt a tempót, aztán éreztem, hogy innen nem tudok gyorsítani. Fülledt és nyomott volt az idő, meg időnként a térdembe hasított a fájdalom, így aztán kicsivel 7 km után félbehagytam az edzést. Idén azt hiszem, ez volt az első félbehagyott edzésem.

A futóedzések mellett egyszer bringáztam kb. 20 kilit, és kétszer tornáztam itthon (nagyrészt erősítés és nyújtás). Mára is tervezem, hogy tornázom egyet.

Ami a folytatásos óra-szappanoperát illeti: az óra még nincs nálam, de… nem is mondok többet, azt is lekopogom :)

Előrepillantó

Augusztusban is szeretnék tovább készülni a félmaratonra. Nyilván a fő kérdés az, hogy a térdem hogy jön rendbe …

Nyüzsögni ebben a hónapban sem akarok. Egy olyan esemény van, amire szívesen mennék, a Suhanj! éjszakai futás 12-én. Ami mellette szól, hogy biztos nagy élmény, jó buli lesz. Ami ellene, hogy aznapra van az első tempóedzésem kiírva, ami azt jelenti, hogy 18 km-en keresztül kellene egy fix (és egyelőre elhihetetlen, 5:46-os) tempót tartani. Viszont nem tudom, ilyen egyenletes tempójú intenzív futásra mennyire lesz alkalmas az az egy km-es pálya, ahol rengeteg futó fog egy időben futni. Szóval ez még dilemma – persze csak akkor, ha egyáltalán fogok tudni futni.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr234688230

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.01. 06:45:14

A térdfájás biztos az erőltetés hatása, ha futómozgás okozza, akkor a chi-futás talpközépre érkezős formája segíthet, mármint a chifutás kitalálója ezt mondja, nincs első kézből infóm, hogy vki tényleg sérülésmentes lenne mióta chifut, de van benne ráció.
Nekem nagyon sokat segített a pannonfunk által mutatott erősítő és bemelegítő gyakorlat az IT szalagomnál, a futás előtti mozgatást azóta is használom, bár a mostani kevesebb edzés után az erősítést már elhagytam. Érdekes lehet ez a vizsgálat, majd meséld el mit csináltak!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.08.01. 12:04:07

@rrroka: Igen, újabban lehet, hogy kicsit elhanyagoltam a nyújtást, meg is fogom nézni újra azt a gyakorlatot, amit Pannonfunk mutatott.
A chi-futás biztos jó, a tubuson fenn volt egy videó róla, annak az elejét láttam. Csak még nem mélyedtem bele :) Mondjuk szerintem én nem teljesen sarokra érkezem, legalábbis törekszem erre. De megnézetem majd valakivel a futómozgásomat, biztos van egy csomó javítani való.
Holnap megyek erre a vizsgálatra, elmesélem majd.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2012.08.01. 12:32:12

@csiripiszli12: az alap tendő annyi, hogy kicsiket kell lépni és kicist dőlni, ettől egyből nem sarokra érkezik az ember, nagyon jobban elmélyedni az elején ennél nem is kell, de vannak még testkontroll gyakorlatok lépésre, testtartásra, kézmozgásra, izgalmas, de bevallom én is többet olvastam, mint amit most használok belőle.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.08.02. 09:00:50

@rrroka: Ha legközelebb futok, kipróbálom így. Mondjuk most még pár napig pihentetem, még az is lehet, hogy az egész hetet kihagyom :(