Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.10.26. 23:15 csiripiszli12

Félmaraton felkészülés mérlegen, avagy edzésterv újratervez

Címkék: edzések verseny előtt

Amikor az embernek sok dolga van, akkor mindig olyasmit csinál, amit nem lenne muszáj. Én is ma ezt tettem, megnéztem, hogy is állok a siófoki félmaratonra felkészítő edzéstervemmel.

Az apropót az adta, hogy a mai futásom kb. úgy zajlott, ahogy azt szerettem volna. 6 km volt a mai adag, középen 2 km lendületessel. Megfogadtam Random_ tanácsát, és igyekeztem célidőt kitűzni – azért nem olyan nagyon szigorúan, mert nyár óta nem futottam így, márminthogy célidővel, de az volt a cél, hogy valahol 5:50 és 5:30 között fussam a középső két kilit. És egy másik célom is volt: az, hogy a bemelegítő és levezető szakaszban se lassuljak 7 perc fölé. Ez magamnak volt fontos. Hajlamos vagyok arra, hogy kényelmes tempó címszó alatt tényleg kényelmesen fussak, és ennek véget akartam vetni :D Az eredmények a következők lettek: első két kili 13:07 (6:34), középső 2: 11:32 (5:46), utolsó 2: 13:11 (6:35). Megállapíthatom tehát, hogy a mai napi célkitűzések teljesültek. És azt is megállapítom, hogy nagyon jól esett a lendületesebb futás. Ja igen, és koncentrációs problémáim se voltak, úgy tűnik, ha gyorsabban futok, nem tud szóródni a figyelmem :)

Na, de mi a helyzet a felkészülés egészével? Gyártottam egy táblázatot arról, hogy is sikerült eddig elvégeznem az edzésterv (Saci néni edzésterve amúgy) előírásait. Ma a 7. hét első edzése volt.

 

A táblázat beillesztése majdnem kifogott rajtam, de aztán mégsem, bár az eredeti szebb volt, és tartalmazta a futások típusait is. Na, mindegy. Szóval, az összkép azt mutatja, hogy elég sok edzés maradt ki sérülés vagy betegség miatt, illetve legutóbb óvatosságból. Az eddigi hat hétből mindössze kettő volt olyan, amikor az előírt távot sikerült teljesítenem, összesen kb. 25 km mínuszban vagyok. Ugyanakkor azt is látom, hogy az időim apránként javulnak – nyilván objektíven még mindig lassú vagyok, de mégis van előrelépés.

Ami a jövőt illeti, előre látom, hogy ezen a hétvégén jó eséllyel a Piros 35 túrán veszek részt. Nem tudom, emellett lefutom-e a 12 kilit, vagy megcserélem az utána heti 19 km-es futókirándulással. Inkább utóbbira tippelek, mert ugyan most megyek először túrázni, de azt gondolom, hogy nem biztos, hogy leszek annyira üde vasárnap, hogy lefussak 12 kilit – persze ki tudja. A másik változtatás, amit szeretnék, a múlt heti elmaradt 15 kilit valamikor „bepótolni”. Ha az előző csere fog bekövetkezni, akkor a 19 kili futókirándulás helyett szeretnék három szigetkört futni – gondolom, két héttel a verseny előtt még nyugodtan futhatok ekkorát. Hogy a többi hogy alakul, az elsősorban attól függ, hogy a térdem hogy bírja a terhelést. Remélem, bírja, bár azért érzem :S Amúgy szívem szerint jobban szeretnék hosszabbakat futni… Szóval eddig is elég szabadon kezeltem az edzéstervet, de úgy tűnik, ezentúl sem fogom tudni igazán követni. A célom viszont maradt: futásra képes állapotban eljutni a siófoki versenyig, és ott úgy teljesíteni a távot, hogy azt mondhassam, hogy ami tőlem telt, azt megtettem.

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr773332573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.10.27. 09:39:34

Szerintem menni fog a siófoki futás! A tempód is javul. Esetleg elkérhetem az edzéstervet e-mailen? Megnézném, csak hogy készüljek lélekben a tavaszra :)

pannonfunk 2011.10.27. 14:08:59

Nekem még mindig fáj a lábam, de most már nagyon sok okból muszáj lesz mennem Siófokra, nagy buli lesz. Be foglak húzni 2 és fél órán belül, jó?

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2011.10.27. 15:39:12

Igazából az edzésterv sem szentírás, ha úgy van kedved és eltérsz tőle szerintem még jót is tehet.

Én sosem edzettem pl. edzésterv szerint, mindig annyit és úgy futok ahogy éppen kedvem tartja, tudom, ez nem a leg célravezetőbb, de így mindig jó kedvvel megyek futni, sosincs az, hogy lebiggyesztett szájjal megyek résztávozni, miközben hosszút van kedvem futni.

Szerintem nálad a felkészülés kulcsa a hosszú futásokban rejlik, ha azokat hozod, akkor nem lesz gond. Még csak 19 kii sem kell 16-17 max is elég szerintem 1-2-szer.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.27. 21:38:34

@pannonfunk: Jaj, az tény, szeretnék beérni 2 és fél órán belül... remélem, sikerül.
Remélem, addigra jobban lesz a lábad!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.27. 21:43:21

@pantomimes: Én nagyon sokat vacilláltam azon, hogy edzéstervet kezdjek-e követni. Az első öt kilire edzésterv alapján készültem, annak az volt az előnye, hogy mindig teljesíthető volt, és jól láttam, hogy mikor mi van soron. De a végén már meguntam, fogtam magam, lefutottam a szigetkört, pedig még lett volna pár hét. Aztán ötről tízre önállóan emeltem, úgy, ahogy te írtad, futottam, ahogy jött. Igazából ezt a fajtát jobban szeretem, mert jobb érzés olyat futni, amihez épp kedvem van, de most úgy láttam, jobb lesz edzésterv alapján készülni.
A hosszúkat igyekszem majd jól megfutni, aztán Siófokon majd meglátom :)

pannonfunk 2011.10.28. 14:01:32

@csiripiszli12: Már most jobban van a lábam, pedig tegnapelőtt futottam 12 km-t. Szerintem holnap délelőtt elnézek egy terepfélmaratonra, megkívántam a budai hegyeket. Az a lényeg, hogy lassan kell futni, ami nem baj, mert szeretek. Csak én ugyanúgy nem tudok kitörni a 6'00"-6'30" körüli tempóból, mint Te a 7 perc felettiekből. De most eldöntöttem, hogy nem stresszelem magam emiatt, mert elegem van a sérülésekből.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.10.28. 21:38:43

@pannonfunk: Jól van, ezek biztató hírek :) jó futást holnapra!

bencsikp · http://ennyirefutja.blog.hu 2011.11.03. 23:07:45

Épp most vitatjuk az edzéstervek szerepét a saját blogunkon is... Szurkolok Neked Siófokon, de szerintem is elég 1-2 alakalommal 15-17 km-t futni. Két héttel előtte fuss hosszút utoljára, azaz még ezen a héten oké, később már nem érdemes. Hajrá! A két és fél óra meglehet.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.11.04. 07:28:24

@bencsikp: Igen, ez a terv, hogy hétvégén futok egy hosszút, három szigetkört tervezek. Mondjuk kicsit nehéz volt meghozni ezt a döntést, mert hétvégén túrázni is lehetne és már majdnem elcsábultam, de aztán úgy döntöttem, a hegyek megvárnak :)
Köszi a szurkolást!