Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.08.11. 20:20 csiripiszli12

Két szigetkör

Címkék: edzések

Ma két szigetkört futottam. Nem fájt közben a térdem, nem fájt semmim, teljesen jó volt. Az időm 1:13:55 (6:54), az eddigi legjobb dupla szigetköröm. Közben és utána olyan volt, mint tavaly, amikor elkezdtem futni: a tiszta öröm és elégedettség érzése.

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr843146813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

effe 2011.08.11. 20:49:02

végülis mitöl múlt el a térdfájásod?
a gyakorlatoktól?

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.11. 20:55:31

@effe: Valószínűleg igen, legalábbis másra nem tudok gondolni, mert a talpbetétem még nincs meg. Direkt nem kentem be indulás előtt semmivel, hogy ha fáj, érezzem. De mondjuk azért továbbra is óvatos leszek, nehogy megint ki kelljen ennyit hagynom.

almare 2011.08.11. 21:07:23

én is elmentem futni :) 20 perc nagyon könnyű. nem akartam többet, tanulva az öt héttel ezelőttiből, amikor kihagyás után rögtön lesérültem. nekem se fájt semmim, és jó volt, hogy több mint öt hét szünet után akkora örömöt jelentett a futás, mint amikor elkezdtem futni.

ja, te is ezt írtad a posztban :) akkor nem ismétellek :)

most látom, lementél 7 perc alá :) nagyon klassz! :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.11. 21:13:26

@almare: Örülök, hogy jó volt futni :) Látom már, a Pöttyös Kancsó megállíthatatlan lesz 4.-én :)

Köszi! Örülök, hogy 7 perc alattit futottam :)

almare 2011.08.11. 21:21:43

@csiripiszli12: abszolút megállíthatatlan lesz :)

elhiszem :) én azt hiszem, teljesen le fogok szokni arról, hogy órát és pulzust nézzek. illetve órát csak annyiban, hogy tudjam, mióta futok (ha időt futok és nem távot). ma nem volt rajtam a pulzusmérő, és nem stresszeltem magam azon, hogy már megint 170-nel megyek. nem is mentem annyival.

almare 2011.08.11. 21:23:39

@almare: mármint érzésre nem.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.11. 21:32:21

@almare: Értem én :)
Vasárnap rajtam se volt pulzusmérő, amikor nem mentem két kört, csak egyet, mert majdnem hőgutát kaptam. Ma volt, de hogy minek, azt nem tudom, egyszer 70-et mér, aztán 225-öt, fogalmam nincs, mitől. Meg amúgy se nézem, csak ha eszembe jut, ami ritkán történik. Mondjuk óra nélkül nekem fura lenne, nekem (még) fontos látni, hogy mennyi idő alatt futok le egy távot.

effe 2011.08.11. 22:09:57

@csiripiszli12: a gyakorlatokat közzé tudnád tenni?

sajnos én is sérüléssel szenvedek, és már nagyon várom hogy futhassak. mindig olyan vágyakozva nézem a Városligetben a futókat.

a pulzusmérés nekem sem jött be, egyrészt az a pánt annyira nem kényelmes, másrészt az olcsó pulzusmérő talán nem is annyira pontos. így csak az óra részét használom.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.11. 22:17:48

@effe: Persze. Csinálok olyanokat, ami a lúdtalp miatt kell, meg nyújtásokat a térdfájásra (ennek nem tudtam megjegyezni a nevét, Pannonfunk adott róla egy linket a múltkor), meg olyan vegyesfelvágott mindenfélét csak azért, mert jó. Melyiket írjam le? :)

Elhiszem, hogy rossz, én is hasonlóan érzem magam, amikor nem tudok futni.

effe 2011.08.11. 22:55:58

@csiripiszli12: a lúdtalpasat nézegettem, az simán ment (asszem, nincs is lúdtalpam). érdekes gyakorlat volt a tollas-pénzes :)

a térdeset írd le még légyszi. köszi!

nagyon szeretem ezeket a gyakorlatokat, mindig tanulok valami hasznosat.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.08.12. 09:35:00

Én tegnapelőtt futottam két kört és én is nagyon jól éreztem magam utána. Nagyon motiváló!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.12. 09:42:04

@effe: Na, a térdem miatt szoktam csinálni a szokásos nyújtó gyakorlatokat, ezeket biztos ismered.
Falnak támaszkodni két kézzel, láb távolabb nyújtva, illetve ugyanez, csak az egyik láb nyújtott, a másik elöl van.
Lábfejet megfogom, felhúzom a fenékhez, közben a csípőt előre billentem.
Jó mély támadóállást megtartok.

Aztán ezeket már normál bemelegítéskor-levezetéskor nem szoktam, de nyújtásnak igen:
Hanyatt fekszem, egyik lábam a földön, a másik függőlegesen, és a függőleges lábam közelebb húzom és úgy megtartom.
Ami nagyon jó szokott lenni: szintén hanyatt fekvés, a térdemet behajlítom, az egyikre ráteszem a másik lábamat (a bokámat), aztán a behajlított lábamat felemelem, és igyekszem közel húzni. A keresztbe tett láb nyúlik jól. (Lejjebb van egy videó, azon 3:10 körül kezdődik)

Gerinccsavart is szoktam, ezt jógából vettem, de biztos máshol is csinálják. Erről inkább teszek be képet, valami ilyesmi: www.szelidjoga.hu/node/171 Arra szoktam figyelni, hogy fokozatosan vegyem fel a testhelyzetet és mindegyiket kitartsam (annak idején így tanultam), először még előre nézve fogom meg a keresztben levő lábamat, és így megtartom, aztán ugyanez, úgy, hogy kicsit erőteljesebben húzom közelebb a térdemet és oldalra fordulok, és csak a harmadik fázis az, hogy hátrafordulok és a hónom alatt van a térdem.
Sarokülést is szoktam csinálni: térdelésben ráülök a bokámra és ezt a helyzetet kitartom. Ebből lehet a következőt: hátul megtámaszkodom, és megemelem a csípőmet. Ez elöl nyújtja a combot. Ezeket a gyakorlatokat óvatosan szoktam, mert volt már, hogy pont ezektől (a saroküléstől) fájdult meg a térdem.
Meg azt a gyakorlatot is szoktam, hogy ülök a földön, a két talpamat összeteszem, minél közelebb, és óvatosan előrehajolok, közben lenyomom a térdemet. Mondjuk ez már nem annyira a térdnél nyújt.

Hirtelen ami térd miatti nyújtás, ennyi jut eszembe. Szoktam még kis térdkörzéseket végezni, meg egyszerűen néhány óvatos guggolást, ezeket az elején, amikor bemelegítek.

Közben megtaláltam a videót, amit Pannonfunk tett fel Gergő blogján: www.youtube.com/watch?v=5RC7VH3bEB4
Jobban megnézve, ezek közül egy gyakorlatot rendszeresítettem, amit fenn idéztem is. De akkor itt az ideje, hogy kiegészítsem a gyakorlatsort :)

Remélem, nagyjából érthetően írtam le a gyakorlatokat :) Amúgy sokat improvizálok, mindig azt a gyakorlatot végzem el, ami jól esik.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.08.12. 15:11:10

Na tökjó, hogy megjavult a térded, azért óvatosan. :-)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.12. 16:11:24

@mgergoo: Köszi. Igen, óvatos leszek, ezért nem is megyek ma BÉF-re. A tegnapi tíz kili után nem biztos, hogy jó ötlet lenne.

almare 2011.08.13. 09:21:09

@csiripiszli12: @effe: szerdán, mikor kimentem a szigetre futni, és még a bemelegítésnél tartottam, odajött hozzám egy srác, és mutatott egy bemelegítő gyakorlatot térdre. felemeled az egyik combodat vízszintesig, az alsó lábszárad lóg, tehát derékszögben van a comboddal. elkezdesz lazán körözni a bokáddal, laza, nagy körökkel. azt mondta, ez azért jó, mert nem terheled a térdedre az egész testsúlyodat. aztán körözöl a másik irányba is, majd lábat cserélsz. tetszett a gyakorlat, be fogom vezetni a bemelegítéses gyakorlatok közé.

almare 2011.08.13. 09:48:29

@csiripiszli12: igen, nekem is nagyon tetszett, hálás voltam érte.

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.08.13. 23:06:36

Na, gratula a térdednek, hogy megemberelte magát, most már csak két dolgod van: futni és posztolni. :-)