Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2015.01.31. 19:37 csiripiszli12

Visszapillantó: 2015. január

Címkék: visszapillantó

Úgy tűnik, újra lesz értelme visszapillantókat írni. Pontosabban ne kiabáljam el: most van, és ennek örülök.

A múltkor már írtam, hogy az eddigi tapasztalat alapján sok mindent máshogy szeretnék csinálni. Eddig a következők valósultak meg ebből.

Egyrészt újra tudok futni (lekopogom). Ebben a hónapban hatszor futottam, összesen 29,56 km-t. Január elsején volt az első, már délelőtt kilenckor futottam, jó hideg volt a városban, és összesen két embert és egy kutyát láttam. Eszméletlen jó volt, még úgy is, hogy utána a megfázás határán billegtem jó pár napig, mert persze azt időközben elfelejtettem, hogy is kell télen felöltözni futáshoz. Az e havi utolsó futásom pedig ma volt, szép napsütésben, nagyon kedves futás sikeredett. Két futás volt 5 kili alatti, a többi 5 és 6 km közötti, egyelőre óvatos vagyok, nem akarom ész nélkül növelni a távot. Meglepődtem viszont azon, hogy magamhoz és a kihagyásokhoz képest viszonylag gyorsan futottam, az átlag kb. 7 perces kilométerekre jött ki (kicsit alatta), ami azért meglepő, mert ennél lassabb szoktam lenni. Nem tudom, hogy ennek az-e az oka, hogy máshogy mérem a távot (eddig megrajzoltam a futótérképen a futás után, most endomondot használok), vagy tényleg gyorsabban futok. Ha utóbbi, akkor annak lehet oka a mínusz öt-hat kiló, amivel most kevesebb vagyok, mint akár tavaly nyáron is.

A csípőm egyáltalán nem fáj, sem futás közben, sem utána (szerencsére, lekopogom). Egy olyan futás volt, ami után kicsit éreztem a térdem, nem tudom, azért-e, mert megint a rakparton futottam (ahol régen nagyon sokat, és akkor sokat is fájt a térdem), vagy azért, mert aznap kicsit hideg volt. Ezt csak a krónika kedvéért írom, remélem, nem lesz ennél nagyobb baj.

Szóval ez most így jó. A futás mellett elkezdtem Pilatesre járni, hatszor voltam, alkalmanként egy óra. Kétszer voltam úszni, az egyik alkalommal elég keveset úsztam, mert nem nagyon bírtam, épp akkor mentem, mikor a Dagály tele volt úszni tanuló gyerekekkel, a másik alkalom már jobb volt ebből a szempontból. Szóval a hónapban 15 nap mozogtam valamit (itthon is tornáztam egyszer, mikor elmaradt a Pilates), pedig egy hét szinte teljesen kimaradt megfázás miatt. Ezzel elégedett vagyok, ezt szeretném a továbbiakban is tartani.

Még annyi történt, hogy neveztem a Borvidékre, a 13 kili környéki távra. Remélem, idén el is jutok, és le is tudom futni a távot.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr517127937

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2015.02.02. 11:26:00

jó hallani! 5-6 kg mínusz simán dob a tempón! :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2015.02.02. 21:47:19

@rrroka: Köszi! :) Kíváncsi leszek, hogy alakul majd a tempóm (meg a súlyom :) )

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2015.02.03. 14:59:53

Ezek jó hírek, csak így tovább!
Arra jutottam, hogy érdemes a korábbi mérőszámaimat (Megtett km, tempó) valami nem számszerűen megfoghatóra cserélni, úgy kellene alakítani a futásokat, hogy minél jobban essenek. Ezzel persze nem lehet PB-t futni, de talán nem is olyan fontosak ezek a dolgok.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2015.02.03. 20:44:18

@pantomimes: Köszi!
Igen, átértékelődnek a dolgok, és szerintem ez jól is van így. Úgyis olyan sok minden a teljesítményről szól, nem feltétlenül kell, hogy a futás is arról szóljon. Én is azt figyelem futás közben főleg, hogy milyen érzés futni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2015.02.14. 09:24:39

De jó! Vissza a futóéletbe. Olvasgatom itt a sok futóblogot, mert nekem meg egy hónapja semmi, de semmi kedvem nincs futni és egy héten egyszer többnél nem futok. Remélem, hamar elmúlik, mert lassan indul a versenyszezon és valamit villantani kellene!

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2015.02.15. 08:45:32

@BGy: Igen :) Szerintem ez töknormális, hogy néha nincs kedved futni, pláne hidegben és sötétben. Ha jön a tavasz, biztos nagyobb kedved lesz majd :)
süti beállítások módosítása