Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2014.09.08. 08:17 csiripiszli12

Helyzetjelentés

Csütörtökön voltam orvosnál,

aki azt mondta, hogy igazából nem tudnak semmit csinálni a levált csontdarabkával, de idővel (akár egy év is lehet) visszatapad a helyére. Merthogy igazából az történt, hogy a medencecsonthoz kapcsolódó izom szakadt le egy darabon a csontlemezkével együtt. Emiatt az egész jobb lábam instabil pillanatnyilag, amíg vissza nem tapad a levált csontdarabka. Úgyhogy óvatosan futhatok, mellette az úszás ajánlott, illetve ultrahangos kezeléssel lehet picit gyorsítani a gyógyulást.

Ennek örültem, mármint annak, hogy futhatok megint, és vasárnap elmentem futni egyet. Sajnos nagyon hamar elkezdett fájni, nem egész húsz percet futottam, és még most, másnap reggel is fáj. Mondjuk a tempó a szokásosnál kicsit gyorsabb volt, nem tudtam magam visszafogni. Ennek nem örülök annyira, de most ez van.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr16679541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.09.08. 08:27:50

szeptember 13-án nordic walking képzés lesz felénk... ;)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2014.09.08. 08:30:23

@rrroka: Ó, akkor pont nem leszek Pesten, pedig most már belátom, hogy ez lesz az én barátom a következő egy évben :)

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.09.08. 08:38:54

@csiripiszli12: hát ha egyszer eljönnél egy edzésre, akkor meg tudunk oldani itt Érden egy szállítást vonathoz. De vannak pesten is jó csapatok, szóval nem biztos, h érdemes (hoppá szóvicc) ezért kijönni. :) Megkérdezem kit ajánlanak.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2014.09.08. 08:41:54

@rrroka: :) Köszi szépen! Közben eszembe jutott, hogy az egyik kollégám is szokott nordic walkingolni, szerintem megkérdezem őt is erről.
Tényleg, te augusztusban voltál, ugye? Ha igen, akkor hogy tetszik?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.09.08. 08:52:50

@csiripiszli12: érdems volt menni, sokat javult a technikám, a dőlésnél és a a hátranyújtásnál, az első pont olyan, amia chifutáshoz is kell, szóval az a futáshoz is jól jön. 4 órás session volt, egy kis elmélet, utána gyakorlás, visszanézés videó, 3 alaptechnika, amik egymásra épülnek és egymás erősítik, + domb-lejtő technikák.
nálunk meg ráadásul különösen jó a hangulat, rengeteget nevettünk. :) ez van edzésen is, szerintem a csapat a társaság miatt ilyen szorgalmas.

pantomimes · http://ennyirefutja.blog.hu/ 2014.09.08. 09:27:25

Rossz amikor az embert hátráltatják a bajai, ezzel én is sokat szenvedek mostanában és abszolút átéereztem, amikor írtad a múltkori posztban, hogy már az is öröm, amikor lehet tudni mi is a probléma. És tényleg, ilyenkor az ember már így áll hozzá, mert akkor el lehet kezdeni dolgozni rajta, lehet tudni mit szabad és mit nem. Én még mindig ott vagyok, hogy nem tudom mi okoz szédülést, bár tény, hogy 2 éve, amikor előjött ez a dolog tényleg rossz volt és azóta nem jött ki olyan intenzitással. Futni futok, pulzuskontrollt alkalmazok, de a maraton szerintem nem elérhető így, mindig visszavet valami, de a legrosszabb az, hogy ha elkezdek kosrazni azonnal szédülök és nincs rá magyarázat, bár tény, hogy az egyik nyaki csigolyámmal gond van.

Azt kívánom neked (meg magamnak is), hogy belátható időn belül juss el odáig, hogy felszabadultan tudj futni, mozogni úgy, hogy ne kelljen arra várni, attól félni, hogy valami fájni fog, vagy nem lesz rendben.

effe 2014.09.08. 10:25:16

@rrroka: a nordic walking nem unalmas a futáshoz képest? miért érdemes? mikor szokott edzés lenni?

@csiripiszli12: azért az izomszakadás önmagában is elég durva tud lenni, de ez a csontlemezke leválás pluszban...brrr... nyújtanod szabad?

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2014.09.08. 11:17:55

@effe: dehogy unalmas! :) én keresztedzésre használom, 120 alatt marad pulzusom, max emelkedőn megy feljebb. hoyg miér térdemes arról itt írtam: hosszutav.blog.hu/2014/04/19/futas-light_avagy_a_nordic-walking

majdnem ugyanannyi kalóriát éget mint a futás, de jobban erősíti a kar- és törzsizmokat, a botokkal tehermentesíti a gerincet, térdet, bokát. az alacsony pulzus miatt a kezdők is tudnak menni simán egy óránál többet, ide futásban ugye hónapok alatt lehet elérni. mivel nincs akkora sebesség különbség, mint futócsoportoknál, így jobban együtt mennek edzésen, ez jót tesz a hangulatnak. tényleg rengeteget röhögünk :)
és több idő van nézelődni, mint futva. :)

bellone 2014.09.08. 17:55:57

Ezt én nem vágom. Az az izom nem tud összehúzodni? Ha összehúzódik a csont elmozdul, ha viszont nem dolgozik, egy év alatt leépül...

Ebben a helyzetben szerintem is a NW lehet a megoldás, mert ott nem csak a másik lábaddal tudsz stabilizálni, kisebb a rásérülés esélye.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2014.09.08. 20:55:58

@rrroka: Ez nagyon érdekesnek hangzik! Biztos tökjó volt, az meg külön jó, ha jó a hangulat :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2014.09.08. 20:58:39

@pantomimes: Igen, ez nagyon rossz helyzet, hogy tényleg, az ember csinálná, de mindig van valami, ami miatt nem lehet. Eléggé kedvet szegő, tényleg.
Sajnálom, hogy a szédülés okát még nem tudták kideríteni nálad. Mondjuk ez eléggé olyan probléma, amennyire tudom, hogy nagyon sokféle oka lehet, azért is nehezebben kezdenek vele bármit.
A kívánságodat köszönöm, és ugyanazt kívánom neked is. Remélhetőleg nincs messze az idő, amikor a fájdalomtól való félelem nélkül tudunk mozogni.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2014.09.08. 21:05:13

@effe: A nyújtást elfelejtettem megkérdezni, meg ma jutott eszembe, hogy akár a hasizomgyakorlatok se biztos, hogy jót tesznek, és ezt sem kérdeztem meg :(
Amúgy tényleg rosszul hangzik, de azt mondta a doki, hogy előfordul, még az sem feltétlenül kell hozzá, hogy az ember nagyon megüsse magát.
(Amúgy én úgy raktam össze a történetet, hogy lehet, hogy az elmúlt időben sérülékenyebbek lettek a csontjaim, mert a szintén most kiderült táplálkozási érzékenységek miatt a tápanyagfelszívódás nem (volt) az igazi nálam, és így lehet, hogy a kalcium se nagyon tudott beépülni a csontokba. De az is lehet, hogy ez spekuláció.)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2014.09.08. 21:11:38

@bellone: Azt magyarázta a doki, hogy ez a nagy combizom sok rostból áll, amelyek legyezőszerűen tapadnak a csípőn. És ezeknek a rostoknak egy kis része rántotta le a csontlemez egy kis részét. (8 mm hosszú a levált rész.) Tehát az izom nagy része működik, de emiatt mégis instabil a rendszer. Teljesen nem dolgozni nem tud az izom, mert végülis folyamatosan terhelve van a járás során is, emiatt tart hosszú ideig a gyógyulás. Legalábbis így állt össze a fejemben a kép. Gipszelni nyilván nem tudják, kiszedni ki tudnák, de ezzel megbolygatnák az egész rendszert, és azt is megakadályoznák, hogy később visszatapadjon, szóval több kárt okoznának, mint hasznot.
Amúgy most már én is biztos vagyok benne, hogy a nordic walking lesz a jó nekem, a tegnapi 19 perces futásom után ma alig tudtam járni, szóval ez így nem lesz jó.
süti beállítások módosítása