Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2013.01.31. 22:17 csiripiszli12

18:12 – visszapillantó (2013. január) helyett

Címkék: visszapillantó

Egészen ma délutánig úgy volt, hogy a januári visszapillantómat az utóbbiakhoz hasonlóan azzal kell kezdenem, hogy ebben a hónapban nem futottam. De nem így kezdem.

Hónap elején voltam dokinál, akkor kicsit el is kenődtem, mert a vizsgálat során jobban fájt, amikor megnyomkodta a térdemet, mint előtte. Azóta kicsit jobban utánaolvastam a témának, és hát tudatosult bennem, hogy a porcot nem lehet visszapótolni, csak a meglévőt erősíteni. Ennek nem örültem, mert szeretnék futni, de így hogyan? Egyik kollégámmal pont tegnap beszélgettünk erről, többek között azt mondta, hogy maratont valószínűleg nem fogok futni, de ne temessem még a futást. Nem temetem, persze, de azért rossz.

De ma észrevettem a télben a tavaszt, és gondoltam, normális ember ilyenkor fut. Úgyhogy hiába nem engedte még az orvosom, hiába vagyok egyébként elég fáradt, úgy döntöttem, hogy futok egyet, bár ez persze még nem jelenti önmagában azt, hogy normális vagyok. Fura volt előszedni a ruhákat, még a nyáriak voltak felül, akkor futottam rendszeresen. Hosszúnadrág – mintha lenne ennél vastagabb is, nem? Igen, van. Póló – a bécsi félmaraton pólóját választottam, pedig nem ment az aláöltözet színéhez. Mi is kell még? Ja igen, homlokpánt, csősál vagy hogy hívják a nyakamra, meg kéne az a fehér cérnakesztyű, ami hol is van? Aztán meglett minden, összeállt, mit hogy is kéne. A biztonság kedvéért vettem fel térdvédőt is. Bemelegítés, indulás. Arra mentem, amerre akkor szoktam, amikor elkezdtem a futást, a kis kör, ahogy később hívtam. Figyeltem, van-e valami a térdemmel. Többnyire nem volt, de néha picit éreztem, hogy van. Lassan futottam, meg ahol tudtam, inkább a járda mellett a talajon. 18:12 volt a futás, később megrajzoltam a térképet, 2,38 km. Jó volt, kicsit ugyan túlöltöztem, de végre mégis futottam! Azt nem tudom még, hogy jól tettem-e: picit érzem a térdem, aminek persze, nem örülök. Annyiban biztos jól tettem, hogy ha nem megyek el futni, akkor nem tudom meg, hogy viseli a futást.

A hónap nagy része amúgy mozgás nélkül telt, mert mindenféle nyavalyáim voltak. Múlt héten kezdtem újra mozogni, kétszer tornáztam, meg most a héten egyszer szobabringáztam. Úszni most nem voltam, mert összevesztem az uszodával: nem engedik, hogy a saját hajszárítómat használjam, az ottaniak viszont nagyon gyengék, vizes fejjel viszont nem vagyok hajlandó kijönni az utcára télen.

Előrepillantó

A futással kapcsolatban nem nagyon tervezgetek, legalábbis versenyeket biztos nem. Áprilisban lesz megint Pásztón futás, arra megyek, ha nem futok, akkor túrázom, jó lesz az úgy. Azt, hogy a futást hogy tudom folytatni, elsősorban attól függ, hogy hogy viseli a térdem. Tudom, hogy óvatosnak kell lennem, de ennél óvatosabb hogy legyek? Egyébként pedig arra próbálok rászokni, hogy heti négyszer mozogjak valamit, úgy tapasztaltam, hogy a heti három kicsit kevés. Ki is találtam, hogy a kedd-csütörtök-szombat-vasárnap pont jó lenne erre. Ezt ezen a héten kezdtem, és eddig sikeresen tartottam, bár még csak csütörtök van :P

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr585055854

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2013.02.01. 07:17:31

Ez jó hír! Ezen a héten többet futottál, mint én. :))) Elegem van a hidegből és a sötétből. Ma szabit vettem ki, megyek a Tokaji hegyre futni. Írok róla majd bejegyzést, mert nem egyszer tervezem megmászni.:))

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2013.02.01. 21:08:05

@BGy: Láttam, milyen szép helyen futottál! Kíváncsi leszek majd a bejegyzésre is :)
süti beállítások módosítása