Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2012.01.17. 22:52 csiripiszli12

Futás hóesésben, egy kis zenével és némi filózással

Címkék: tervek fülbevaló edzések

Ma végre futottam, újra, és ráadásul hóesésben! Bár csütörtökön már futottam egy teszt öt kilit, amúgy ragyogó napsütésben, de az még nagyon arról szólt, hogy a bokám hogy bírja. Bírta, utána is csak kicsit dagadt be, de azért a múlt hét végét még kihagytam. Ma is óvatos voltam, részben azért, mert esett a hó, és tudom, hogy hajlamos vagyok a leghülyébb balesetekre, ha nem figyelek, részben meg azért, mert még mindig vigyáztam a bokámra. A rakpartra mentem, de visszafelé kicsit megtoldottam a szokásos kört, így hét kili lett (50:29). Jól esett, hiányzott a futás. És most már futás után sem dagadt be a bokám, és nem is fáj, úgyhogy remélem, visszatérhetek a heti három futásra.

 Mint mindig, most sem zenére futottam, de ahogy már többször, most is volt fülbevalóm, méghozzá egy filmzenerészlet. Nem is akármilyen, az egyik rohani téma A Gyűrűk Ura zenéjéből. Ezen a videón 2:23 körül kezdődik a téma, abban a formájában volt a fülemben, ahogy 2:53-tól van, szépen vonósokkal. Amúgy Howard Shore egy zseni, de ezt nem kell, hogy én mondjam, tudjuk anélkül is.
 


Közben azon filóztam, hogy is legyenek az edzések a tavaszi versenyekre. Nem akartam direkt ezen gondolkodni, de jött a dolog, és mivel jött, nem hessegettem el a gondolatokat. Szóval ugye két fő versenyem van, az egyik a szekszárdi félmaraton. Ettől tartok is kicsit, de ha nem tartanék, abban nem is lenne semmi poén. A másik az UB ötösben, legalábbis ha minden jól megy. Ezeken kívül van egy csomó félmaraton, még az is lehet, hogy egy terep félmaratont is bevállalok, de azért arra még alszom néhányat, mert túlvállalni se akarom magam. És azért már nincs olyan messze a tavasz… Addig két dolgom van, az egyik az, hogy gyorsuljak, méghozzá ezeken a hosszabb távokon is, a másik pedig, hogy szokjam a szinteket. A következő stratégiát találtam ki a mai futás alatt: most januárban még futok, ahogy jön, és remélem, hogy úgy jön, hogy szépen vissza tudok állni a hosszúkra (15 kili és felette). Februárban is elsősorban hosszúakat szeretnék futni, aztán március elejétől mondjuk a bécsi félmaratonig igyekszem a gyorsulásra helyezni a hangsúlyt, a Bécs és Szekszárd közötti három héten meg a szinteké lesz a főszerep. És ha mindezt végig tudom csinálni sérülés nélkül, akkor az UB két félmaratonnyi távja sem okozhat gondot, legalábbis gondolom. Ezek voltak tehát a nagyszabású gondolataim ma :) Azt nem tudom, mennyire ésszerű ez így, majd kiderül :D
 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr913572340

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.18. 11:34:38

Az UB-n két félmaratont futsz? Nem lesz könnyű. Ötös váltóban már kétszer voltam, a lényeg, hogy legyen időd regenerálódni. Emiatt mi 10 km-ekre bontottuk, azt könnyebb kipihenni két futás között.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.18. 11:53:16

@BGy: Még nem tudom pontosan, hogy osztjuk fel a szakaszokat, még nem beszéltünk ilyesmiről a csapattársaimmal. Az össztáv, ami rám jut, az két félmaratonnyi (nem írom, hogy egy maratonnyi, mert attól megijedek :) ). Nyilván részben logisztika kérdése is, hogy milyen gyakran váltunk, részben viszont tényleg nem mindegy, milyen hosszú szakaszt kell egyben futni és hogy mennyire tudunk utána pihenni. Engem amúgy jobban megnyugtatna most, ha rövidebb szakaszokat futnánk gyakoribb váltással, bár lehet, hogy a tavaszi félmaratonokkal belejövök a hosszabb távokba is. De majd megbeszéljük a többiekkel, remélem, hamarosan sort tudunk erre keríteni.

BGy · http://babosi.blog.hu 2012.01.18. 11:57:16

@csiripiszli12: legelőször olyan emberekkel futottam, ahol az én 5-5:30-as ezreim lassúnak számítottak. Ők 4 percesekben tolták és 10-12 km-enként váltottunk, mert így a rövidebb távokon jobb időt tudtak futni. Nekik ezek sprinttávok voltak. A regenerálódás az egyik legfontosabb szempont az UB-nál.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.18. 12:01:11

@BGy: Köszi, hogy megosztottad ezt a tapasztalatodat! Akkor ez is egy fontos szempont lesz, amikor megbeszéljük a távokat.

Lemúr Miki · http://hosszutav.blog.hu/ 2012.01.18. 23:20:56

"Rohani téma" futáshoz, értem én...! :)
süti beállítások módosítása