Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2012.01.12. 21:00 csiripiszli12

Haj! És fontos!

Címkék: barbie haj terep

Barbie rovatunk most jelentkezik először, így hát pár szó arról, hogy mi is akar ez lenni. Az a tapasztalatom, hogy vannak olyan dolgok a futással kapcsolatban, amelyek (kizárólag vagy elsősorban) a női futókat érintik, és mégis valami miatt ezekről ritkábban lehet olvasni. A futóblogot maceráltam egy kicsit ezzel kapcsolatban múltkoriban, de rájöttem, hogy jobban járok, ha inkább megcsinálom, amit hiányolok. Így hát legyen egy ilyen rovat; nem feltétlenül azért, hogy megválaszoljak bizonyos kérdéseket, de azért mindenképpen, hogy feltegyem őket.

 

Barbie rovatunk első témája a múltkori Balboa-futásomon merült fel, pontosabban utána. Mikor hazaértem, első dolgom az volt, persze a futócucc nagy részének a lehántása után, hogy kifésültem a hajamat. Ez röpke negyed óráig tartott, merthogy összegubancolódott az én szép hosszú hajam. Ezt korábban csak az első túrám és az első Balboa után tapasztaltam; ugyanígy, sok türelmet és időt igényelt az összeakadt hajszálak kibogozása. Nem történt hasonló semmilyen városi futás után, sem amikor táncoltam, akár ötórás workshopot is simán viselt a hajam, pedig tánc közben nyilván kibontva hordom. Futás közben pedig általában úgy, ahogy hajdanvolt UB-s csapatom pólóján látható, lófarokban összefogva.

Az, hogy ez mitől van, rejtély. Lehet attól, hogy hosszú ideig tartottak ezek az edzések (a Balboát három óra felett futom egyelőre, a túra tíz órás volt), de pusztán attól is lehet, hogy terepen voltam. Egykori lovas tapasztalataimra most nem támaszkodhatom, akkor még rövid hajam volt és amúgy is kobak volt rajtam. Az okot nyilván úgy lehetne megfejteni, ha futnék három óránál kevesebbet terepen, vagy három óránál többet városban, és megnézném, hogy mi történik. Lehet, hogy ha kísérletezőbb kedvem lesz, ezt megteszem, mindenesetre addig is ki kéne találni, hogy érdemes a hajamat hordani, hogy ne gubancolódjon össze. (Azon xy-ok számára, akik eljutottak eddig, és nem értik, miért csinálok ebből ekkora felhajtást: azért, mert ha nagyon összegubancolódik a haj, akkor előfordulhat, hogy nem marad más megoldás, csak az olló. Amit határozottan nem szeretnék.)

Szóval úgy tűnik, jobban kéne rögzíteni a hajamat, amikor terepre megyek futni és/vagy hosszút futok. Ezt megtehetem normál fonással, a. fejtetőről kezdve, b. a tarkón kezdve, vagy úgy, hogy c. felkötöm lófarokba, és azt fonom be. A fonás módját is tudnám változtatni, és akkor kaphatnék d. angolul Dutch braid-nek, magyarul nem tudom minek hívott formát, vagy e. halszálka fonatot (képek ilyen sorrendben). Nyilván ezt még sokféleképpen lehetne variálni: csak egy részét fonom be itt-ott, aztán azt összekötöm, vagy két copfot fonok, satöbbi-satöbbi (afrofonás, raszta kizárva). Azért némi kétely van bennem a különböző fonatok tartósságával kapcsolatban: vajon bírnák-e ezek a három óra terepfutást?

 

 

 

 

 

 

Aztán persze úgy is rögzíthetném a hajamat, hogy mindenféle hajgumikat és csatokat tennék ide-oda. Ezeket mindenkinek a fantáziájára bízom, mert nincs türelmem képeket keresgélni :)

És amúgy azt hiszem, ez lesz az a tényező, ami eldönti, hogy milyen hajjal is fogok futni: valami olyan kéne, amit van türelmem futás előtt elkészíteni és futás után kibontani :)

Ha valakinek van tapasztalata és/vagy ötlete ebben a témában, örömmel veszem, ha megosztja ;)

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr833541127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.01.12. 21:41:20

Na, végre egy poszt amiben kibontakozhatok :) Ha valamihez, a hosszú haj témához hozzá tudok szólni,immáron tizensok éve derékig ér a tollam :) (volt kétszer vállig vágva, de újranő :)

A futásnál elsősorban azért kócolódik durvamód a hosszú haj, mert igencsak repetitív mozgás, föl-le rázkódás + odakint szél sem ritka és ez együtt eredményezi, hogy fésülhetetlen gubanc lesz belőle (hátizsák tovább fokozza az élményt, sőt jártam úgy, hogy a széldzseki kapucnijának összehúzására szolgáló zsinórra tekeredett úgy egy nagy tincsem, hogy csak levágni tudtam....)
Számomra az egyedüli és maximálisan beváló megoldás a lófarokba kötött haj befonása vagy a kétoldalra font két copf, de mindenképp fonás. A fejtetőről induló fonattal az a gond, hogy igencsak szoros kell legyen, hogy tartson, illetve macera újraalkotni ha beleakad egy ág vagy hasonló. Akinek nem egyforma hosszú a haja, mindezt megspékelheti egy hajpánttal ami lefogja a rövidebb tincseket. Praktikusabb, mint a csatok, mert nem akad bele semmi, könnyű újra feltenni és vizezve kellemes nyári hűsítő+izzadtságszívó. Még kérdés? :-)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.12. 23:36:26

@Bozót: Köszi!!! :)) Így átgondolva én is arra jutottam, hogy legközelebb befonom a copfomat, de akkor ez így jó is lesz :) Egyelőre nincs több kérdés :D

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2012.01.13. 09:52:41

Nekem rövidebb a hajam, mint Timinek, de most télen zavar igazán. Nyáron csak copf és kész, de most, h. sapkát kell hordani, zavaró lett. Vagy normál módon tarkón felül van a copf és rá a sapka, de így a copf folyamatosan kissé feltolja a sapkát ill. idétlen a nagy púp a sapka alatt. Ha alulra kötöm a copfot, akkor meg az egész nyakam tele van hajjal, beizzad, beleakad cipzárba stb. Épp tegnap agyaltam, hogy két copfba kellene fonni és előre hozni vhogy(mint egy kisdobos), mert hosszú fonatom nincs.
De amúgy a hosszú fonat nem ver oda a nyakatokhoz, hátatokhoz?...Annak rendesen súlya van és ütni tud!

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.01.13. 10:20:05

@Simone Lewis: Én nagyon utálom a sapkát, mert beleizzadok, viszket a fejem alatta, stb. Max nagy hóesésben hordok, bár akkor is inkább kapucni... Télen persze az én fülem is fázik olykor, ilyenkor fejpántot hordok, az nem kavar össze a hajjal. Csősapit javaslok még, így a lófarok/copf kivezethető. Van - nem tudom a nevét - csősál jellegű, sokféleképpen hordható ruhadarab, én a gyereknek vettem, de mostanság én hordom, mert ha akarom sál, ha akarom hajpánt, ha akarom hajgumi, ha akarom sapka :)

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2012.01.13. 10:28:26

@Bozót: vagy papucs orrán pamutbojt :)
Nekem a homlokom és fülem szokott fázni, van fejpántom, de abban meg olyan torz lesz a hallásom, ha kicsit is fúj a szél, már süvítést hallok...így marad a sapka. Az enyém amúgy kötött, de belül polár (sísapka, hivatalosan) és emiatt jó, mert ebben nem viszket a fejem. Alapból drágák, de leértékelve vettem 900 Ft-ért, ennyiért megérte :)

Bozót · http://www.bozotfut.blogspot.com 2012.01.13. 10:33:20

@Simone Lewis: Végülis a lényeg, hogy megtaláld ami neked jó :) Nekem a hightech sapi is csak idegbaj, mert futás közben biztosan melegem lesz benne és leveszem, aztán vihetem kézben vagy vacakolhatok vele, hogy eltegyem (no meg a hajas gondok amit te is írtál)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2012.01.13. 21:35:32

@Simone Lewis: Erre én is gondoltam, hogy a fonott copf majd csapkodni fogja a hátamat. De ez csak azt jelzi majd, hogy elég nagy sebességgel futok :D Szóval meglátom majd, ha így lesz, akkor kettőbe fonom majd, szerintem úgy jobb lesz.

Amúgy én amíg lehet, csak hajpántot hordok. Ha hideg van, sapka. Engem nem zavar, hogy a nyakamhoz lapítja a hajam, lehet, hogy azért, mert a nyakamon ilyen "csősál" van, úgyhogy nem érzem. Nekem az is bevált egyébként, és az külön jó, hogy tudom állítani, hogy milyen magasságig védje a nyakam, arcom. Tökjó.

almare 2012.01.16. 22:33:56

ez rövid(ebb) hajnál is probléma, bár én már olyan régen futottam, hogy azt se tudom, hogy kell. az én hajam ugyanis göndör, és az külön fejezet, hogy a göndör haj mit csinál futás közben. összekössem? kinyúlik a göndör belőle, viszont nem szeretném minden futás után megmosni. ne kössem össze? nem látok tőle, főleg szélben. sapkát vegyek? összenyomja a göndört, megint lehet mosni. nyáron a baseballsapkát letolta a rövidre vágott hajam. hajpánt, csat, semmi ilyen nem jöhet szóba, mert összenyomja/lelapítja/kinyújtja a göndört, és akkor az ember lánya úgy néz ki, mint a szopott gombóc. igazítsam az edzést a hajmosáshoz? na ne má'. az heti két edzést jelentene összesen (göndör haj száraz, nem kell sokszor mosni).
szóval tiszta dilemma.
egyébként nem ezért nem futottam szeptember eleje óta.

a cipő egyébként GYÖNYÖRŰ!! :)))
süti beállítások módosítása