Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.09.28. 22:17 csiripiszli12

A résztáv megszelídítése

Címkék: résztáv edzések

Mára résztáv volt előírva, 2 kili kényelmes-2 lendületes-2 kényelmes. Na most, gondoltam, valamit kezdjük a problémával. Merthogy múltkor gyakorlatilag nem éreztem különbséget a kétféle futás között. Igaz, fájt a fogam.

Azt is tudom, hogy ahhoz, hogy lendületesen végigfussak egy szakaszt, ahhoz oda kell figyelnem. Viszont a figyelmem mostanában iszonyúan terelhető, rég volt ennyire az. Kizártnak tartottam, hogy két kilométeren keresztül tudjak figyelni arra, hogy ne menjek át andalgósba. Úgyhogy azt találtam ki, hogy rövidebb szakaszokra bontom, egy kilisekre. Azt is kitaláltam, hogy nem futom körbe a szigetet, mert úgy nem tudom pontosan mérni, így aztán a budai oldalon a 3 és 5 kili közötti részen futottam, 1 kili bemelegítés, 1 lendületesebb, 1 lazább, 1 lendületesebb és 2 lazább felosztásban. A taktika bevált, így éreztem a tempóváltást, és az egyik gyorsabb szakaszt 5:50-nel, a másikat 6:18-cal futottam. Ez hozzám képest jó. Az egész edzésidő 6 kilire 40:38 lett. Egy dolog zavart kicsit, hogy közben időnként nyomolvasnom is kellett, hogy megtaláljam a kilométerek felfestését, pedig kb. tudom, hol kell őket keresnem.

Szóval elégedett voltam a mai edzéssel. Pedig nem voltam nagyon kipihenve, és a szőlő-kávé kombináció, amit előtte leküldtem, nem biztos, hogy nagyon nyerő volt, bár baj nem lett belőle. Közben az utolsó 2 kilométeren összefutottam Gergővel, ezer éve nem láttam, jó volt pár szót beszélni vele. Meg rám köszönt valaki, és mire ocsúdtam és visszaköszöntem, már messze járt. Ha olvasod, ne haragudj, nagyon vaksi tudok lenni sötétben.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr373263817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pannonfunk 2011.09.29. 08:02:44

3000: buszmegálló után, a bokroknál a kanyarban (nagyon nem látszik)
3500: a játszótér utáni egyenesen
4000: a Palatinusz mellett, a kanyar után, ahol a sárga nemtudommi van (ha sárgát látok, akkor hamarosan jön a 4000 :) )
4500: közvetlenül az után, hogy átjövünk a túloldalra
5000: uszoda után, a vialacolor elején, egy másik játszótér mellett.

:)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.09.29. 08:10:37

@pannonfunk: Köszi :) A 4000-el volt gondom, ott kellett volna irányt és tempót váltanom. Aztán meglett, de akkor is fura kicsit, hogy a reklámokat jobban lehet látni, mint a felfestést. Arra is gondoltam, hogy összefoghatnánk páran és felújíthatnánk a festést, bár nem tudom, ezt meg lehetne-e csinálni csak úgy, vagy kéne hozzá valami engedély.

pannonfunk 2011.09.29. 10:16:21

@csiripiszli12: Szerintem tanuld meg, hogy mi hol van, egyszerűbb :) A 4000m világosban egész jól látható. Nem tudom, hogy lehet-e festeni csak úgy, engedély nélkül, lehet, hogy rongálásnak minősül. De ha nem kapnak rajta, akkor le lehetne fújni valami neonszínnel a padkakövet 500 m-enként, és akkor este/éjszaka is látható.

Raиdoм_ · http://miemva.blogspot.com/ 2011.09.29. 11:30:47

@csiripiszli12: Egyszerűbb megtanulni, bár ez másokon nem segít. Egy idő után már észre se veszed és tudni fogod. Én nem használom ezeket a jelöléseket, mert nekem beszél a kütyü és mondja mikor hol tartok, de már fejből tudom, hogy ha északról indulok, akkor hol vannak az ezrek.

A 100 métert is megtanultam pár farltekeknek köszönhetően. Ami még nem megy az, hogy megbecsüljem milyen tempóval futok. 5:30 és fölötte megy de mikor alá megyek 5:00 köré rendszerint elfutom, vagy belassulok. Tudom rohadjak meg a problémámmal, de ez van. :)

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.09.29. 19:59:08

@Raиdoм_: Tervezem, hogy hamarosan lecserélem a telefonomat, akkor olyat szeretnék majd, amivel tudom használni az endomondo-t, és akkor nem lesz ilyen gondom. Érdekes, a 100 méter kb. megy, de csak ha repülőt futok :)

:D Szerintem nemsokára ez is fog menni, ha sokszor futod azt a tempót, biztos jobban érzed majd. És akkor milyen uncsi lesz, probléma nélkül... Vagy mégsem, mert akkor az lesz a probléma, hogy uncsi... :D

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.09.29. 20:00:47

@pannonfunk: Nagyjából már tudom egyébként, csak néha pontosan is szeretem tudni. Meg úgy néz ki, csak hétvégén fogok tudni világosban futni, úgyhogy jól jönnének ezek a jelek azért.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.09.30. 13:53:49

Szőlő + kávé? Jézusom, már a gondolattól szaladok :)
Én amúgy az 1500-as felfestést nem látom soha, szerintem nincs.

pannonfunk 2011.09.30. 16:08:36

@Simone Lewis: Az állatkertnél van, de csak akkor látom, ha odaképzelem. Teljesen le van kopva.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.09.30. 21:36:15

@Simone Lewis: A gondolattól én is, de ettől még nem volt annyi eszem, hogy ezt így lehetőleg ne... Na nem baj, szerintem legközelebb se lesz, ahogy ismerem magam :D

@pannonfunk: Az 1500-ast én se szoktam látni. Talán még tavaly igen, de mostanában nem.
süti beállítások módosítása