Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.08.14. 19:44 csiripiszli12

Szombat: futás, vasárnap: állatkert

Címkék: sérülés elhízás edzések

Szombaton itt volt az ideje egy kis futásnak, így aztán délután kimentem a szigetre. Tudtam, hogy Csepel afterrun van 4 órától, de azt is tudtam, hogy négyre nem érek ki, ha fél 4-ig tanítok. De valahogy mégiscsak 4-kor kezdtem a futást, a Dráva utcától, onnan futottam ki a szigetre. A szigeten lekanyarodtam az órához, Gergővel váltottam pár szót, aztán mentem egy kört. Az volt a lényeg még mindig, hogy fájdalom nélkül végigfussam a távot. Ez meg is volt, bár egyszer azért éreztem, hogy jelzett a térdem: egy kislány elém lépett hirtelen, és kénytelen voltam oldalra ugrani a rekortánról, ha nem akartam nekimenni. Ez a hirtelen mozdulat nem tett nagyon jót, de nagyon rosszat se; utána is rendben volt a térdem.

Mikor beértem, már ott voltak a többiek; Pannonfunkkal most találkoztam először. Beszélgettünk, nyújtottunk, aztán elindultunk haza. Kaptam egy lasztit, ami pont jól jön: vannak labdás lúdtalpgyakorlatok is, ezeket eddig nem tudtam megcsinálni, mert nem volt labdám. Ennek örömére persze este nem csináltam végig a gyakorlatsoromat – na, majd ma, legalábbis remélem :)

Amúgy egy érdekes dolgot tapasztaltam a tegnapi futás után. Már korábban is láttam, hogy az egyik nagylábujjamon a köröm mintha kezdene kicsit máshogy kinézni, mint normál esetben. Ez talán az első háromkörös edzésem után kezdődött, akkor amúgy az egyik vivicittás zoknim ki is lyukadt :( De most már fáj is, és már sötétebb, mint volt. Nem tudom, ez mitől lehet, talán a cipőm nem elég nagy (37-es a lábam, 38 és feles a futócipőm). Mindenesetre elég kellemetlen, arról nem beszélve, hogy ronda, és fogalmam sincs, mit lehet vele csinálni.

Ma meg állatkertbe mentünk: meg akartam nézni a kistigriseket, meg amúgy se voltam még. Erről egyébként nem is írnék, hiszen eléggé off. De: ahogy körülnéztem kora délután, valahogy nagyon sok elhízott embert láttam. Fura volt, mert mostanában inkább sportrendezvényekre járok, és ott nem ez a helyzet, ezért aztán elszoktam tőle. Félreértés ne essék: nem bántani akarom őket, csak végtelenül elszomorító volt a látvány. Egyrészt azért, mert én is voltam túlsúlyos, ezért aztán nem kell bemutatni, hogy ez milyen. Másrészt azért, mert a szakmámnak része (lehetne), hogy az elhízott embereknek segítsek – szükség lenne rá, azt látom, csak valahogy a módot nem találom rá, legalábbis egyelőre.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr893153219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Simone Lewis · http://uccuneki.blog.hu/ 2011.08.14. 22:29:02

A térdemmel én is nyűglődök sajnos. Az ortopéd orvos azt mondta, ne fussak; a reumatológus, hogy nyugodtan, csak ne hajtsam túl magam.
Elhízottság témában - érdekes, a környezetemben mostanában egyre többen kapnak rá a mozgásra.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.15. 08:57:36

@Simone Lewis - www.uccuneki.blog.hu: Remélem, megjavul a térded, jobbulást kívánok!
Az jó, ha egyre többen kezdenek mozogni, gondolom, részben a jó példa hatására is :)

mgergoo · http://dagadtkocsog.blog.hu/ 2011.08.15. 12:18:55

Kövér emberek? Ez durva. :-) Ha a körmöd lilába kezd átmenni, akkor jó eséllyel a vége a leesés lesz, nekem most 2 ilyen körmöm van és a többi sem matyóhimzés, pedig futó zokni és másfél számmal nagyobb cipő.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.15. 15:26:55

@mgergoo: Tényleg durva volt, na, tudom, hogy nem írtam le nagyon érzékletesen, de az volt :)

Én is futózokniban futok, meg a másfél szám is megvan nagyjából. Na nem baj, akkor ez valószínűleg hozzátartozik a dologhoz :)

effe 2011.08.15. 17:54:41

lábkörmöket nagyon tövig kell vágni és szépen lereszelgetni. akkor a zoknit sem fogja kiluggatni.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.15. 22:43:46

@effe: Az a fura, hogy még vigyáztam is erre. De úgy látszik, nem eléggé.

Eperszemke · http://sportmano.blogspot.com/ 2011.08.17. 14:10:16

Nekem már 3 körmöm esett így le, és a kicsi cipő okozta.

csiripiszli12 · http://kedvesazelet.blog.hu/ 2011.08.17. 23:11:49

@Eperszemke: Én is arra tippelek. Majd a következőnél jobban figyelek a méretre.
süti beállítások módosítása