Futok.

A blog egy kezdő futó kalandjairól szól; futásról és talán másról is.

Friss topikok

  • bellone: Futás a természeteben: túlkészülés, tudományoskodás, kudarc, kudarc, tapasztalat, kudarc, részsike... (2016.10.07. 20:48) Szelidi negyedszer, kicsit másképp
  • csiripiszli12: @regulat: Mondjuk ebben van valami :) Köszönöm a biztatást, legközelebb szerintem összekapom magam... (2016.05.04. 09:56) 2. Shakespeare-futás
  • csiripiszli12: @bencsikp: Köszi szépen! Igen, egyébként azért szerveztem így a külföldi utat, hogy futhassak egye... (2015.11.16. 14:56) Porto Family Run: 15 km az óceánnál
  • csiripiszli12: @BGy: Így teljesen érthető, hogy most nem a futás a fontos. Kívánom, hogy legyen boldog ez az új s... (2015.08.05. 09:13) UB félig
  • csiripiszli12: @pantomimes: Mondjuk az is igaz, hogy a hét alkalom nem volt olyan kevés. Az tényleg rossz lehet,... (2015.03.14. 21:55) Visszapillantó: 2015. február

2011.08.10. 19:12 csiripiszli12

Nem ismerek magamra

Címkék: óvatosság keresztedzés

Tudom, első pillantásra nem látszik rajtam, de időnként iszonyú hülyeségeket bírok csinálni csak úgy. Erre ékes példa volt tavasszal, hogy néhány hetet ki kellett hagynom térdfájás miatt, aztán egyik este csak úgy kíváncsi voltam, mennyi guggolást tudok megcsinálni. Nem emlékszem már pontosan, hánynál hagytam abba, olyan 70 körülnél, nem azért, mert nem bírtam többet, hanem azért, mert meguntam, marhára unalmas volt. Másnap persze újra fájt a térdem – de amikor csináltam, eszembe nem jutott, hogy tán óvatosnak kéne lennem.

Ezért aztán meglep, hogy mennyire megijesztett az, hogy vasárnap egy kör alatt megfájdult a térdem, sőt, már a kör elején. Elsősorban nem is magam miatt, hanem tudom, hogy néhány hét, és csapatban futjuk a félmaratont, nem tehetem meg, hogy ne legyek olyan állapotban, hogy magamhoz képest a lehető legjobban tudjak futni. Ezért aztán egyrészt rögtön vonultam lúdtalpbetétet csináltatni, másrészt hétfőn is, kedden is csináltam a jó kis nyújtó gyakorlatokat, amiket javasoltak többen a térdfájásra, meg a lúdtalpgyakorlatokat is, de ha már elkezdtem nyújtani meg egyebek, akkor kiegészítettem ezzel-azzal, jóga-, csikung-, callanetics-, hastáncelemekkel, így a végeredmény egy nagyon kellemes gyakorlatsor, ami remélhetőleg többek között a lábamnak is jót tesz. Ez azért meglepő, mert eddig egyszer-egyszer előfordult, hogy nyújtottam vagy erősítettem, de olyan, hogy egymás után kétszer, olyan nem. Sőt. Nem fogadkozom, hogy ezt minden nap végigcsinálom, mert tudom magamról, hogy nem érdemes ilyen fogadalmakat tennem, de annyit mondhatok, hogy ma is tervezem, hogy egy ilyen mixet végigcsinálok.

Újkeletű óvatosságom másik példája, hogy ma elindultam futni, és visszafordultam öt perc után a szél miatt. Merthogy tegnap fogorvosnál voltam, aki azt mondta, hogy lehet, hogy gyökérkezelni kell majd a fogamat, de adjunk neki egy esélyt, hogy mégse kelljen. És mivel előfordult már, hogy huzattól jól megfájdult a fogam, ezért úgy döntöttem, hogy ugyan egyébként abszolút jó futóidő van, de inkább nem kockáztatok.

Szóval most ezek vannak. Azért remélem, hamarosan futni is tudok majd, fájdalom nélkül.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kedvesazelet.blog.hu/api/trackback/id/tr53144271

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása